Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfshop i Fuertaventura

  • Surfshop i Fuertaventura

    Publicerad av challgren på 6 februari, 2002 vid 16:17

    Kunde inte hålla mig, bokade resa till Fuerte trots att vindstatistiken i feb inte är den bästa…men har man varit på GC under dec/jan är man härdad.
    Drar nästa torsdag och är nere i två veckor.

    Har inte varit där tidigare så:
    -Har någon tips på var man ska hyra bil?
    -Var kan/ska man köpa prylar(brädor segel etc…) känner för att förnya utrustningen?

    getwet svarade 22 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • getwet

    Medlem
    6 februari, 2002 vid 19:41

    Finns inte så mycket att shopa på ön tyvärr, märkligt fattigt på shopar……Men den bästa shopen som jag uppfattar det är Renes vid Costa Calma (Sotavento) Där finns det bra prylar, både beg och nytt.
    I Corralejo är det riktigt tunnt, möjligen om Flat Foot Fish finns kvar, men där är det mest rep, ibland kan det finnas någon enstaka custom till salu. På vägen mellan Corralejo och El Cotillo ligger Jörgen Hönschreider (tror det stavas så) butik North Shore med kvalitets prylar, om inte annat kan det vara värt att gå in där för att slå en flukt på hans fru!!!!!
    Bil hyr du vart som helst, finns massor med ställen, enklast kanske dock är att hyra direkt via din resebyrå.
    Du kan då beställa direkt med takräcke, så var det problemet löst……själv har jag inte märkt att det är någon större prisskillnad på att hyra där eller här.

  • krille

    Medlem
    6 februari, 2002 vid 20:12

    Du glömde nämna http://www.witchcraft.nu i Corralejo och att man även kan köpa sylar av Ben Thomas på Flagbeach vilket en del av oss fick göra ju tack vare slarv med kit kvar på taket. Mao lämna aldrig dina surfgrejor på taket över natten, ett tips. När det gäller biluthyrning så har ju Cicar som ju har kontor på flygplatsen bilar som är ämnade för oss surfare, med takräcke och som inte är så jävla nypolerade och man får ett helvete om man skulle ha tappat nåt spännbad i sidan på bilen eller så….
    Lycka till och trevlig resa
    //Krille

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 februari, 2002 vid 07:41

    Krille,

    Det var faktiskt örådet som beslutade var mtrl:et skulle förvaras på natten…….

  • challgren

    Medlem
    7 februari, 2002 vid 13:35

    Tack för tipsen…

    Vad tror ni, ska man ta med sig freestyle och/eller våg prylar…om jag inte köper nytt där nere alltså? Det blir ett jävla bärande om man ska ha med sig både och!

    BTW…någon som vill köpa en Score v88 ’00 och en RRD 250 ’98?

    Tydligen är det WC tävling den 26:e, ska bli spännande att se de senaste tricken live…fast det är ju roligare att segla själv.

  • getwet

    Medlem
    7 februari, 2002 vid 14:08

    Vart på Fuerte tänker du tillbringa den mesta tiden….?

  • challgren

    Medlem
    7 februari, 2002 vid 14:20

    Jag vet inte riktig…åker runt lite och kollar. Kommer att ha bil större delen av tiden och om det är som på GC på vintern så vet man ju aldrig riktigt på vilken strand det blåser.

  • surfare_flicka

    Medlem
    7 februari, 2002 vid 18:13

    torsdag sa du… vi kanske ses på flyget då =)!

  • getwet

    Medlem
    8 februari, 2002 vid 17:48

    Om du inte orkar släpa med dig bägge är det freestyle som jag rekommenderar. Norra ön är mer våg och osäkrare vind. Södra freestyle/slalom.
    René Egli har numera två center vid Costa Calma (Sotavento), på det södra centret är det mer vågor en bit norrut, vill du ha dom behöver du pina dig upp en 3-4 slag innan det börjar svalla. Annars är det platt inne i bukten. Fördelen med det södra är baren…….och mat på stället, samt anser jag bättre segling men det är en smakfråga. Våglocals brukar härja här….kanske säger något.
    På norra delen är det både och, El Cotillo bara våg, östra delen (Corralejo) kan du använda både och, en bra dag kan det vara bra att segla över till Los Lobos, följ locals. Men jag tror att du har mest nytta av en freestyle den här årstiden.
    Men om de djupa lågtrycken som nu legat över nordatlanten
    bra länge ligger kvar kan det bli ordentliga vågor på västsidan (och då menar jag STORT).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfshop i Fuertaventura

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.