Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfshoppar i Malmö/Köpenhamn?

  • Surfshoppar i Malmö/Köpenhamn?

    Publicerad av jaca på 30 oktober, 2006 vid 12:00

    Ska lämna av folk på Kastrup i helgen och undrar om det finns några bra shoppar i Malmö/Köpenhamnsregionen. Behöver köpa “neopren” och vill gärna prova först. Har försökt söka lite men tycker mig inte hitta några bra alternativ i klass med Surfersparadise i Varberg eller liknande (vad det gäller storlek och sortiment)…..

    //Frusen

    snaffe svarade 17 år, 6 månader sedan 12 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • alex_

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 12:03

    “surfersworkshop” i malmö. “robbans sport & surf” i limhamn, det finns en “snö & sjö” i limhamn också finns säkert fler…

  • Oregistrerad

    Gäst
    30 oktober, 2006 vid 12:14

    http://www.ontopsports.com är det givna alternativet, har både MauiMagic och Mystic gummi till vind/kite.
    Är toknöjd med MauiMagic dräkten jag handlat där, och killen kan ju snack mer än självaste”PacMan”(ni vet vem jag menar…)

    /M

  • Oregistrerad

    Gäst
    30 oktober, 2006 vid 14:04

    sjö å snö har gått över till endast snö och hänvisar numera sjö till limhamns skeppshandel. å akta dig för robban.

  • nlc

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 14:49

    å akta dig för robban.

    Varför då ?

  • Oregistrerad

    Gäst
    30 oktober, 2006 vid 16:37
    NLC wrote:

    å akta dig för robban.

    Varför då ?

    För att han säljer förra årets prylar som årets till samma pris etc.
    Man kan säkert pruta med honom om man har koll på att “07” är gröna inte gula som de 2005:or han har i butiken. Har man inte det får man helt enkelt betala mer.
    endast ett ex. det finns värre.

  • sponte

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 16:49
    NLC wrote:

    å akta dig för robban.

    Varför då ?

    Jag kollade på en begagnad sjögräsfena som av någon anledning blev dyrare ju mer intresserad jag var och ju längre jag var i butiken. Ur krass företagsekonomisk synpunkt kanske det är korrekt att men jag är inte ekonom jag är vindsurfare. Vem vet det kanske är bättre där nu än för 2 år sedan då jag var där.
    Hursomhelst är det bättre att det finns en kläm-o-kännbutik än ingen alls.

  • el_duderino

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 16:58

    Man bör va ytterst skeptisk till allt som har med Robbans Sport och Surf att göra. Detta säger jag inte av ren illvilja utan för att jag som så många andra har blivit blåsta av denna man. Han är en äkta lurendrejare utan något som helst samvete. Alla surfare jag känner som kommer här nere ifrån har någon gång blivit blåsta av honom. Dock som det nämns ovan så kan det funka om man själv har koll på prisnivåer, årsmodeller mm. Är du osäker så ta med en polare som är riktigt insatt i gamet. Tycket det är lite av vårt ansvar (vi som vet hur han är) att varna för det här stället så fler inte behöver bli blåsta!

    mohahaha, så funkar det i Robbans värld!

    Kan tillägga att folk blivit blåsta där i måååååååååånga år och det inte är något tillfälligt beteende!

  • nlc

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 17:00

    OK. Då har jag väl haft tur eller bra koll – vilket som nu är värst :tongue:

    Men om man ska såga någon annans levebröd så är det väl ändå lite hyggligt att vara inloggad ?

  • Oregistrerad

    Gäst
    30 oktober, 2006 vid 17:04

    Det är nog inte så lätt o få en surfbutik att gå runt. Man får ju inte glömma att det är en affärsverksamhet oxå. Sen går det alltid att pruta med…Tycker han är helt ok

  • el_duderino

    Medlem
    30 oktober, 2006 vid 17:06
    Oregistrerad wrote:
    Det är nog inte så lätt o få en surfbutik att gå runt. Man får ju inte glömma att det är en affärsverksamhet oxå. Sen går det alltid att pruta med…Tycker han är helt ok

    Logga in så kanske vi tror på dig!

    Jag vet att han INTE är OK.. och det finns mååååååååånga som kan intyga detta. Borde nästan starta en namninsamling! 😉

    Dessutom ingår det inte i en affärsverksamhet att ljuga, t.ex. om årsmodeller!
    Detta är något han gör frekvent och det finns massor av exempel!

  • dilbert

    Medlem
    1 november, 2006 vid 13:20

    Jag har handlat en hel del hos hos Robban och har inte blivit lurad.
    Hoppas han inte slår igen butiken. Det är bra att ha en öppen surfshop i närheten om prylarna går sönder.

    /Johan

  • bananen

    Medlem
    1 november, 2006 vid 14:12

    Robban är nog lite för mycket typisk surfare och lite för lite typisk affärsidkare. Han har försök blåsa mig men inte lyckats.

  • el_duderino

    Medlem
    1 november, 2006 vid 16:49
    Dilbert wrote:
    Jag har handlat en hel del hos hos Robban och har inte blivit lurad.
    /Johan

    Kanske bara du som inte insett det än! 😉

  • Oregistrerad

    Gäst
    1 november, 2006 vid 18:13

    Finns en butik nära kastrup som heter nautic. Kolla in hemsidan http://www.nautic-surfogski.dk/. Har handlat där en gång. verkar helt ok.

  • surfjohan

    Medlem
    1 november, 2006 vid 18:27
    bananen wrote:
    Robban är nog lite för mycket typisk surfare och lite för lite typisk affärsidkare. Han har försök blåsa mig men inte lyckats.

    Man är väl fan ingen typisk surfare om man försöker blåsa folk eller!? Snarare typisk idiot!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfshoppar i Malmö/Köpenhamn?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.