Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfshoppar i Malmö/Köpenhamn?

  • smurff

    Medlem
    2 november, 2006 vid 01:23
    Oregistrerad wrote:
    Det är nog inte så lätt o få en surfbutik att gå runt. Man får ju inte glömma att det är en affärsverksamhet oxå. Sen går det alltid att pruta med…Tycker han är helt ok
    Visst är han ok att snacka med och det går säkert att pruta om man är upplagd för det. Jag vet en del som återkommer till honom och löser in sina gamla prylar och köper nya vartannat/ var tredje år, så det e ju schysst att han löser in beggade prylar för att sälja till dem som vill ha det.

    MEN oavsett hur svårt eller lätt det är att driva surfbutik så tycker inte jag att det är rätt att blåsa någon. Det kommer ju knappast att bli bättre i det långa loppet. Jag tror inte någon butik är “lätt” att driva idag om man vill överleva någon längre tid. Ärligt talat så fattar jag inte hur han får ihop det där nere! han har ju inte precis ryktet med sig och bryr sig inte heller, men att han finns överhuvudtaget gör väl den stora skillnaden. Man köper helt enkelt förra årets bom än ingen alls när man behöver den över disk och samma dag.

  • alexasu

    Medlem
    2 november, 2006 vid 20:30
    Oregistrerad wrote:
    sjö å snö har gått över till endast snö och hänvisar numera sjö till limhamns skeppshandel. å akta dig för robban.
    /mig

    vad jag menade var att om man ska handla av snubben ska man veta exakt vad det är man ska ha och exakt vad prylen kostar i annan butik, annars blir det dyrt. sedan väljer jag att inte handla alls eftersom jag inte vill supporta sättet han driver sin verksamhet på.

  • nlc

    Medlem
    2 november, 2006 vid 21:08
    alexasu wrote:
    vad jag menade var att om man ska handla av snubben ska man veta exakt vad det är man ska ha och exakt vad prylen kostar i annan butik, annars blir det dyrt. sedan väljer jag att inte handla alls eftersom jag inte vill supporta sättet han driver sin verksamhet på.

    Point taken.

  • joth

    Medlem
    3 november, 2006 vid 07:55
    Oregistrerad wrote:
    Finns en butik nära kastrup som heter nautic. Kolla in hemsidan http://www.nautic-surfogski.dk/. Har handlat där en gång. verkar helt ok.

    Skapligt pris på vissa saker i alla fall. ca 8700:- svenska för en Falcon 2006, sprillans är inte så farligt. SP tar 10000:-.

  • snaffe

    Medlem
    3 november, 2006 vid 08:08

    Tycker det är bra att han finns, skönt att slippa frakt och väntetid ibland. Har aldrig varit några problem för mig att lämna tillbaks grejor jag inte har varit nöjd med och fått nya. Tex en dålig bom. Däremot gälller det att ha koll på priserna i andra butiker.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfshoppar i Malmö/Köpenhamn?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.