Senaste nytt Forums Vågsurfing surfspot stockholm?

  • surfspot stockholm?

    Publicerad av mr_soft på 21 juli, 2007 vid 18:19

    Vanligtvis vindsurfar jag men jag måste bara lära mig att vågsurfa. Försök lite på vindsurfingbräda ett par gånger. Vet någon något bra ställe i Stockholmsregionen? Samt vad för bräda ska jag köpa?

    lilla-o svarade 16 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • danielf

    Medlem
    21 juli, 2007 vid 22:18

    Torö stenstrand är väl det vanligaste stället. Börja med en bräda som är +7ft, typ mini-mal, funboard, allt lite beroende på vikt och så.

  • emm

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 21:40

    Hej hej! Jag måste vara helt ute och cykla med fattar mig inte på surfen i Sverige…
    Jag har en short board 6.6…glasfiber.. Vågorna på Torö bryter långt in o är heaps med sten… hm alldeles för lite kraft, grunt och mycket sten för min lille aloha. Ska man köra ett annat material här… risken är ju riktigt stor att man dingar den i stenarna… Har sett att de flesta kör stora feta mjuka brädor med handtag eh??

  • blabussen

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 05:16

    jag surfade på torö igår och då var det ganska bra kraft i vågorna men vinden hade lagt sig och de började snabbt tappa kraft.. angående stenarna så lyckades jag parkera brädan på en där det var bröstdjupt. Det verkar ligga minst 2 stora jvla bumlingar på den sektionen man surfar, en i vardera ände kanske fler ?, jag föreslår att vi märker ut dem med rep och bojar.

  • danielf

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 20:32

    Kanske finns en anledning till att någon aldrig flyttat eller tagit bort stenarna? 😉 Aldrig surfat Torö, men tycker personligen lite sten gör det mysigt, en och en annan fena går av, dock har jag klarat mig.

  • jesper_b

    Medlem
    18 augusti, 2007 vid 23:18

    La in några riktigt suddiga bilder från Torö i fredags kväll på vindsurfingforumet i en tråd som heter något med “Torö fredag” eller liknande. Här är det ingen lite fish som gäller (tycker dock att Torö oftast passar bäst för en minmal på 7′-8′ eller en halvfet fish, dvs lite mindre än minmalen.

    SUP är annars den i särklass effektivaste surfmaskinen för en djädrans massa typer av vågor, inte minst fjösvågor i sverige. De som kan rippar annars allt från Teapou, Peahi och Pip…

    /Jesper B

  • lilla-o

    Medlem
    19 augusti, 2007 vid 10:27

    Finns fler tänkbara spots i Sthlms området?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing surfspot stockholm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.