Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfspottar omkring Uppsala?

  • Surfspottar omkring Uppsala?

    Publicerad av stalefish på 28 augusti, 2007 vid 19:12

    Tjena gubbar, jag hade tänkt att börja plugga i Uppsala till våren och vet ännu inga surfspottar i närheten, tänkte därför fråga er 😀

    Ha det gott!

    poppo svarade 16 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • poppo

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 19:18

    Alnäs rules – sydvästvind gäller, välkommen att gå med i klubben så kan du förutom att ha trevligt hyra brädförvaring 20m från stranden. Lokala spots finns beskrivet på klubbens hemsida: uvk.se

    Annars har du en dryg timme till Rullsand, Öregrund, Väddö, Kapellskär. 2h till Torö om det inte är rusning i tjockholm.

    normal_DSC00290.jpg
    kurre loopar på alnäs

  • ebh

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 18:15

    @Stalefish 409531 wrote:

    Tjena gubbar, jag hade tänkt att börja plugga i Uppsala till våren och vet ännu inga surfspottar i närheten, tänkte därför fråga er 😀

    Ha det gott!

    Kapellskär är helt klart värt att åka till om du har en säker väderprognos (alltid trist med bomkörningar!). Hela den rikliga skärgården framför fötterna!
    Jag själv åker från Knutby/Edsbro, dvs ca 40 min fr Uppsala. Det tar mig ca 50 min till Kapellskär om jag kör enl hastighetsbegränsningarna. Total tid för dig borde bli ca 90-100min.
    ebh

  • stalefish

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 22:10

    Eftersom jag förmodligen inte kommer ha någon bil när jag pluggar så tycker jag Alnäs verkar riktigt intressant!

    Tack för tipsen

  • thomme

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 20:47

    @ebh 409802 wrote:

    90-100min.
    ebh

    Nää håller med Popps det brukar ta dryga timmen från södra stadsdelarna utan att man tokkör. Lika länge till Öregrund/Sikhjälma/Väddö/Rullsand.

  • surfen

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 05:44

    @thomme 410220 wrote:

    Nää håller med Popps det brukar ta dryga timmen från södra stadsdelarna utan att man tokkör. Lika länge till Öregrund/Sikhjälma/Väddö/Rullsand.

    Och jag håller med dig Thomas, åker till nämda platser massor av gånger varje år, åker man tidigt så brukar det ta timmen om man inte har några riktigt långsamma bilar framför sig…..

  • ebh

    Medlem
    1 september, 2007 vid 19:21

    @thomme 410220 wrote:

    Nää håller med Popps det brukar ta dryga timmen från södra stadsdelarna utan att man tokkör. Lika länge till Öregrund/Sikhjälma/Väddö/Rullsand.

    Kan bara gratulera!
    Jag har kört Edsbro-Kapellskär sen vi startade klubben RBS osv på 80-talet varje helg etc. Edsbro- Kapellskär är ca 45-50 min om man håller hastighetesbegränsningarna. Har ni fixat det snabbare får ni gärna ge mig tips på hur.
    Det betyder ca 20 min Uppsala- Edsbro om ovanst beräkning stämmer. Det är bra kört. Snyggt jobbat, men var rädda om er!
    Mvh ebh

  • thomme

    Medlem
    1 september, 2007 vid 20:00

    Jag brukar åka väg 255/77 ( Knivsta/Gottröra/Rimbo/Norrtälje).

  • poppo

    Medlem
    1 september, 2007 vid 21:13

    Skit samma hur långt det är till Kapellskär, imorgon söndag seglar vi Alnäs!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfspottar omkring Uppsala?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.