Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfställe i Europa??

  • Surfställe i Europa??

    Publicerad av reidmar på 6 augusti, 2011 vid 12:45

    Vi är två som hade tänkt surfa i Europa under vecka 34-37.
    Vi är båda nybörjare, har funderat på camp… Något att ha? Har själv provat lite i Stadt, Norge förra året. Polaren har provat på tidigare i Australien.
    Vill veta ett bra surf ställe, prisvärt, vi har tillgång med bil, så att lite avstånd är inga större problem.. Har haft funderingar att gå surf camp i frankrike?
    Eventuellt, med friends of aloha i Biarritz eller camp med UCPA?
    Någon annat förslag? Allt av intresse, snarast?

    hollister svarade 12 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jat

    Medlem
    6 augusti, 2011 vid 17:18
    Reidmar;664503 wrote:
    Vi är två som hade tänkt surfa i Europa under vecka 34-37.
    Vi är båda nybörjare, har funderat på camp… Något att ha? Har själv provat lite i Stadt, Norge förra året. Polaren har provat på tidigare i Australien.
    Vill veta ett bra surf ställe, prisvärt, vi har tillgång med bil, så att lite avstånd är inga större problem.. Har haft funderingar att gå surf camp i frankrike?
    Eventuellt, med friends of aloha i Biarritz eller camp med UCPA?
    Någon annat förslag? Allt av intresse, snarast?

    Hupp! Kolla in surfakademin.se och xtravel.se
    Har själv varit i med surfakademin i Biarritz. Det var riktigt bra. Körde bil ned… låååångt. I fortsättningen flyger jag. RyanAir flyger direkt till Biarritz från Sthlm, så ett alternativ är att ta bilen till sthlm och långtids parkera den och sedan ta flyget.
    Surfakademin annonserar just nu att de ha restplatser kvar till de veckorna ni anger och ger lite prisavslag för det.

    Skillnader mellan Surfakademin och UCPA i Biarritz:
    – UCPA kör endast på en enda strand. Surfakademin tar er runt med bussar till bästa beachen för dagen.
    – UCPA ingår käket. I Surfakademin får du betala all mat själv. Dock så är restaurangerna i Biarritz underbara. Kolla in dem runt Saluhallen.
    – Surfakademin har svenska instruktörer. UCPA har engelska och franska instruktörer.
    – Surfakademin är dyrare än UCPA.

    Friends of Aloha har fått lite klagomål. Men jag vet inget om det.

    xtravel är billigare. Och till Portugal. Portugal har både billigare mat och vin än Frankrike. Mmmmm. Ser riktigt fint ut. Är sugen på det.

    Ett alternativ om ni inte vill gå kurs är att hitta billig biljett till Biarritz. Hitta ett billigt boende. Och sedan hyra bräda i biarritz. Kryllar av hyresställen. Jag själv hyrde på ett ställe som tog 11 Euro dagen för surfbrädan. Kom dock ihåg att 2-stjärniga hotell är inte som svenska 2-stjärniga hotell… Bodde på Hotell Atalaya och det kan nog beskrivas mer som ett hostel.

    Fördelen med Surfakademin är att ni får 1500 sek billigare kurs i Costa Rica till vintern om ni går Biarritz först. Skall själv till Costa Rica i vinter.

  • bammerwee

    Medlem
    10 augusti, 2011 vid 11:04
    Reidmar;664503 wrote:
    Vi är två som hade tänkt surfa i Europa under vecka 34-37.
    Vi är båda nybörjare, har funderat på camp… Något att ha? Har själv provat lite i Stadt, Norge förra året. Polaren har provat på tidigare i Australien.
    Vill veta ett bra surf ställe, prisvärt, vi har tillgång med bil, så att lite avstånd är inga större problem.. Har haft funderingar att gå surf camp i frankrike?
    Eventuellt, med friends of aloha i Biarritz eller camp med UCPA?
    Någon annat förslag? Allt av intresse, snarast?

    I Hossegor finns mycket vågor med samt en hel del olika surfskolor som kan bokas på plats. Boende kan du bo i lägenhet, hostel eller på någon surfcamp. För oftast ingår inte surflektioner i surfcamp utan det är mer boende och sociala tillgångar som erbjuds samt kanske lite lokalkännedom om surfbryt. Koala Surfcamp http://www.koala-surf.com/ är ett annat svenskt ställe men det finns säkert en massa bra franska ställen som passar er med.

  • molle73

    Medlem
    13 augusti, 2011 vid 23:04

    Hej! Vi har ett ställe i Portugal med boende , bil och kontakter med lokala surfare. Ring på 0762 697211 så kan jag berätta mer!

  • hollister

    Medlem
    29 augusti, 2011 vid 21:13

    Hallo!

    Jag befinner mig just nu i Ericeira i Portugal. Kan varmt rekomendera detta stället. Det finns hyrställen och surfkurser på stränderna och det är helt klart vänliga människor.!
    Det finns säkert dem som kan mer om detta stället än jag och om du letar på forumet finns det en hel del info om Portugal.

    Surf’´s up!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfställe i Europa??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.