Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfställe med Kiteförbud

  • fiskmat

    Medlem
    15 juni, 2011 vid 19:51
    Eusebio;659027 wrote:
    “påkörd i klittan”. Det kan inte va nå´t skönt alls.

    hihi, ne ont vart det 🙂

  • superextrem

    Medlem
    16 juni, 2011 vid 08:15

    “men de hävdade bara sin allemansrätt “
    Ja, allemansrätt är ett jävla påfund, eller hur Janne?!
    /X

  • kinetic

    Medlem
    16 juni, 2011 vid 19:16

    Nu brukar ja inte köra i Klagshamn men jag kan hålla med om att vindsurfare och kajtare skall hålla sig på var sin kant, typ som i Habo. I Habo funkar detta ypperligt, endast en gång som det har fallerat mig veterligen…En *d*ot till kajtare körde mitt bland alla nybörjare låååångt in på vindsurfarnas område, typ 100-150m från strandkanten. Som tur var så körde jag efter, eller rättare sagt rakt emot honom i full fart, så han stannade, givetvis fick han en liten “förklaring av läget” o rött kort. Jag tycker att ni kajtare bör hålla koll på varandra o informera andra mindre intelligenta individer att man skall hålla sig på sin kant, o även informera om väjningsreglerna, tex vad som gäller vid en “manöver” eller “upphinnande farkost” osv.

  • nikke

    Medlem
    16 juni, 2011 vid 20:08
    kinetic;659250 wrote:
    Nu brukar ja inte köra i Klagshamn men jag kan hålla med om att vindsurfare och kajtare skall hålla sig på var sin kant, typ som i Habo. I Habo funkar detta ypperligt, endast en gång som det har fallerat mig veterligen…En *d*ot till kajtare körde mitt bland alla nybörjare låååångt in på vindsurfarnas område, typ 100-150m från strandkanten. Som tur var så körde jag efter, eller rättare sagt rakt emot honom i full fart, så han stannade, givetvis fick han en liten “förklaring av läget” o rött kort. Jag tycker att ni kajtare bör hålla koll på varandra o informera andra mindre intelligenta individer att man skall hålla sig på sin kant, o även informera om väjningsreglerna, tex vad som gäller vid en “manöver” eller “upphinnande farkost” osv.

    Vaddå att kitare och windsurfare ska hålla sig på var sin kant när de surfar.Är det bara jag som gillar att windsurfa bland kitare! Tydligen…hehe

  • hollister

    Medlem
    16 juni, 2011 vid 20:21

    Peace, love and understanding!

    :p

  • maglu

    Medlem
    16 juni, 2011 vid 21:12

    Lite olika rörelsemönster mellan kite o vs som man bör tänka på när det är många och av olika sorter.
    Ett ex. Jag låg och tog höjd i knapp planing då en kite med mer drag och bättre höjdtagning kör om mig i lä…då med ryggen mot mig. Jag släpper av så han kan passera framför. Då bestämmer han sig för att slå utan att se sig om. En kite slår typ från planing åt ena hållet till planing åt andra. Jag fick kasta upp brädan i vind och det blev nästan fena först mot honom. Båda fick stopp, men det var nära.

    Oavsett farkost, se dig om innan manöver. Håll avstånd, extra vid olika grenar som möts…jag borde gjort det i mitt fall, genom att falla av en meter eller 2 och inte följt direkt efter kiten.

    Annars gäller nog oftast, ju fler på vattnet desto säkrare. Större chans att nån ser om man trasslat till nåt för sig själv. Men framför allt roligare 🙂

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfställe med Kiteförbud

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.