Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfzone Rules

  • Surfzone Rules

    Publicerad av sharkboy på 8 mars, 2006 vid 08:41

    This is by far the best message board for surfing in Sweden. Only problem it seems is without assholes who write horrid things, there doesn’t seem to be as much action.
    Anyways I’d like to see who is on here so I’ll start off.

    My name is Chris and I’m thirty live in GBG. Surf here on the west coast but grew up on the US east coast. I have my own video production company and work at a store in GBG called hollywood where I am trying to get a small surf department going.

    I’m goofy foot, 173 cm and weigh 76 k and my favourite allround board is a 6’0″ x 18 5/8″ x 2 3/16″ squash.

    I think secret spots should remain secret because the people who put the work in deserve to reap the rewards while it lasts.

    peace

    danielf svarade 18 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • danielf

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 09:23

    Ok, I’ll continue….

    Daniel, +31 bor i Linné, Gbg. Surfar också västkusten, med gästspel på andra orter i Sverige. Annars håller jag mig än så länge inom europa för surfing. Jobbar med IT på medelstort handelsbolag i väst-sverige.

    Regular, 179cm och väger omkring 72-75Kg. Har surfat en mini-mal 7’6″ i nio år, har precis köpt mig en 6’6″ Webber Afterburner som tänkt träna upp mig på i vår.

    Jag tycker Chris skall tala om alla secrets för mig, så jag slipper leta rätt på dem. 😛 Only kidding dude!

    Har surfat i Sverige sen hösten ’00 men nu det sista har det blivit mer frekvent, av olika anledningar. Min första surfdag skedde på ganska stora swell i södra Surfers Paradise i Oz, Jan ’97:

    Surfers-first-wave-97.jpg
    http://hem.bredband.net/b418748/photo/Oz/Surfers-first-wave-97.jpg
    (Klicka för en stor bild, den förstörde tråden….)

  • stoney77

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 12:13

    Min tur då.

    Jag heter Richard och bor i Skåne sedan ca två år tillbaka (senaste året i Malmö). Har än så länge bara surfat syd och östkusten här i skåne och kan bara säga att österlen is da shit. Började surfa -96 i Australien då jag bodde på ett ställe som heter seaforth, ca 10 min från Manly (med bil). Sedan blev det ett uppehåll på en massa år innan en tripp på 2,5 mån till Irland 2003. Där köpte jag en bräda som jag tog med hem och sedan dess har jag surfat i Sverige med. Har även blivit några resor till biscaya.

    Även jag surfar Regular, är 194 cm och väger 85-90 beroende på säsong. Har just nu en Nord fish 6’6 och en NSP 7’10 för smådagarna.

  • yann

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 13:25

    Yann Hervy, goofey och 29 år gammal. Fyller gubbe i sommar 🙂 Bosatt i Masthugget och Majorna, Gbg. Är konsult inom webbutveckling, främst .NET.

    Lärde mig surfa för 3 år sen i Indonesien. Nu ska jag tillbaka dit för tredje gången och räknar dagarna….100 dagar kvar idag!

    Jag har hållt på med brädsporter i över 20 år nu. Förutom surfing så sysslar jag med:
    Skateboard – Sedan jag var 9 år gammal, periodare, mest miniramp numera.
    Kitesurfing – Sedan 1 år. Jag vet att det är gay men förbannat kul! Jävlar vad man flyger!
    Snowboard – 12 år. Min före detta nummer 1 sport, nu lågprioriterad till förmån för surfingen.
    Digital fotografering – Gött att vila mellan varven och ta bilder. Passar bra ihop med mitt webbintresse.

  • fredde

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 13:48

    Fredde
    26
    6’8′
    Sydkusten/Österlen
    OZ CostaRica Panama

  • lenakoala

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 15:39

    Lena Stübner, 30ar, kommer fran Gbg men bor i Hossegor. Började surfa och jobba pa ett österrikiskt surfcamp 1999 i Seignosse, jobbat där varje sommar till 2004, da jag startade mitt egna KoalaSurf tillsammans med min bästis Karin.

    Har tyvärr aldrig surfat i Sverige, eftersom mina surfbrädor är i Hossegor, men skulle gärna hänga pa om det finns en extra bräda att lana, nästa gang jag är i Gbg:-D

    regular, 169cm, 58kg, Surfar favoritbrädan: 6,6 webber, afterburner, tuflite!

  • yann

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 15:55

    Säg bara till Lena. Har lite olika brädor att välja mellan så vi kan nog hitta en som passar!

  • sharkboy

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 16:00

    I’ve got a webber you can borrow, handshaped by Greg Webber himself. Unfortunately it is from 1982 but you can borrow it!

  • danielf

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 16:25

    heh, jag har en 7’2″ mini-gun som du kan få låna 😀 den är faktist surfbar i Sverige

  • lenakoala

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 16:44

    Det later toppen! Nästa gang jag kommer till Sverige skall jag absolut höra av mig, sa far vi se om det är nagot swell pa g… skulle ju vara grymt kul att surfa med Gbg-maffian;-)
    Daniel, jag sag att du köpt dig en webber!!!, samma bräda som min, fast min är tuflite. Visst är det en helt otroligt underbar bräda!!! Afterburner gör ju att det är extra lätt att fanga vagorna och den är dessutom grymt snabb:-D Ahh jag längtar sa efter surfen, jag blir galen!!!

  • danielf

    Medlem
    11 mars, 2006 vid 12:10

    Heh, jag har inte fått den än, tror leveransen kommer i april, då blir det att lära om helt, t ex att kunna duckdiva etc., numer har jag bara kört eskom-roles.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfzone Rules

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.