Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surt sa räven!

  • Surt sa räven!

    Publicerad av mr_engstrom på 22 september, 2003 vid 20:41

    Alltså nu är det kokta fläsket stekt vill jag lova! Nu var jag ut och surfade idag, måndag, och det gick så jävla bra. Tills…Jag pajade min 430 mast som inte var min. Och här kommer mitt dilemma. Masten var min surfarkompis Thomas och hade några år på nacken. Den var väl kanske från -95 eller något sådant. Den var av okänt märke men i typ 20-30% kolfiber. Vad jag vill veta är hur mycket jag skall pröjsa grabben för denna skörasmirk.gif pryl. Tack på förhand!

    hstrom svarade 20 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 september, 2003 vid 21:12

    Varför gick masten sönder, master går väl bara inte sönder, den skulle väl gå sönder i alla fall för din polare nästa gång han var ute. Han borde vara glad att du gjorde jobbet och inse att masten var slut eller för svag…

  • surfen

    Medlem
    23 september, 2003 vid 06:34

    Självklart måste man pröjsa om man har sönder saker för någon annan som man lånat! Sen vad man ska betala är ju lite svårare att komma fram till? Kolfibermast som ser bra ut och inte så sliten från 95 kan nog vara värd par tre hundra kronor.
    Därför ska man inte låna ut prylarna, (han ska vara glad) jävla dumt att uttrycka sig så om man får låna prylar av någon som är 7sst..

  • wisco

    Medlem
    23 september, 2003 vid 06:44

    man ska betala dyrt om man har sönder lånade prylar, om inte killen innan har sagt att det var skrot och inte gjorde nåt att ha sönder det. Killen litade på dej när han lånade ut sin kära mast, sen sitter du här och försöker snåla när du pajar den för honom. 300 för masten och en back (dansk 30-back) tuborg guld i skadestånd.

  • dude

    Medlem
    23 september, 2003 vid 07:14

    Ge honom alternativet att du skaffar en ny till honom – vafan vill du att han slutar surfa bara för att du har sönder hans mast? shocked.gif Okay, masten kanske var värd några hundralappar, men jobbet att fixa en ny är minst motsvarande ett par hundralappar.

    Så var en juste surfarpolare nu tongue.gif

  • cambo

    Medlem
    23 september, 2003 vid 08:21

    Har hört att de ligger en mycket fin 5.4 i boden som kanske skulle kunna kompensera honom laugh.gif

  • sunil

    Medlem
    23 september, 2003 vid 08:43

    mmm ossså kan han få min kinetic o min gröna glasfibermast!

  • mr_engstrom

    Medlem
    23 september, 2003 vid 09:18

    Har kommit fram nu att grabben vill ha en nyare colfiber mast så jag får pröjsa grabben några pengar och så fixar vi en bättre begagnad 430:a.

  • mr_engstrom

    Medlem
    23 september, 2003 vid 09:20

    Dessutom blir masten lagom lång till min 4.7:a. Skall ut och såga i den nu!grin.gif
    Tack för era råd.

  • hstrom

    Medlem
    23 september, 2003 vid 13:04

    Tja!
    Till din polare som behövde ny mast…

    Va nere i Åsa i måndags… där va det en kille som ville sälja en 430 mast.. 30% tror jag.. han ville ha 1000 spänn för den.. använd 5 ggr.. -03 tror jag.. jag hänvisade honom till steffo… så håll utkik på säljes…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 september, 2003 vid 14:34

    Hur var Åsa i måndags?

  • hstrom

    Medlem
    23 september, 2003 vid 14:54

    Det va riktigt bra… körde 5,7… riktigt bra tryck i byarna… gjorde mina första “höga” hopp… kanske 2-2,5m… va helt underbart!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surt sa räven!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.