Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Sv: Ny design på Surfzone

  • Sv: Ny design på Surfzone

    Publicerad av cryodan på 16 maj, 2010 vid 08:16
    Steffo;611002 wrote:
    Som ni ser så har Surfzone fått ett nytt utseende. Det finns säkert en del saker som vi har missat och som kanske inte fungerar som det ska, så vi uppskattar om ni kan skriva en rad i support forumet om det som ni hittar (eller inte hittar).
    Övriga synpunkter tas också självklart emot.

    Hej!

    Trevligt och välkommet. 🙂

    Dock har jag hittat en liten bugg med menyn (Start, Vindsurfning, …)

    Se bif. bild. (Körs på MAC OS X 10.5.8 Firefox 3.6.3)
    Klicka för att se bild.

    Hoppas det hjälper.

    Vh
    /Dan

    lima-ko svarade 13 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • lima-ko

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 17:27

    Jag gillar verkligen den nya designen. Mycket bra att ni delat upp vind- och kitesurf mer, mycket lättare att få en bra översikt. Lättare att navigera har det också blivit.

    Sökfunktionen i Köp & Sälj verkar inte fungera överhuvudtaget, den är väldigt saknad.
    När man väl är inne på annons så har rullgardinen “Search” en tendens att fastna framför “Product options”.

    Jag har några förslag på hur man kan få lite mer ordning och rulljeans i Köp & Sälj.
    I alla annonser tycker jag att märke, modell, år samt storlek alltid ska anges. Lägg med andra ord de som obligatoriska fält i beskrivning. Märke skulle man kunna ha som en rullgardin med alla “kända” märken. Jag tror att detta skulle ge en bättre översikt, framförallt om man alltid kan se årsmodell utan att behöva öppna annonsen.

    Sen tror jag att det vore bra om ni tog bort alternativet “No expiration” när man lägger in en annons. Det ligger en hel del väldigt gamla annonser i Köp & Sälj, som säkert redan är sålda, den äldsta från början av 2008. Det skulle göra att det både blir enklare för användarna att hitta just det de söker plus att det säkert sparar lite bandbredd för er?

    Många av mina idéer har jag tagit från den Australiensiska sidan Seabreeze, kolla gärna in http://www.seabreeze.com.au/classifieds/default.aspx för mer inspiration.

    Mvh,
    Andreas

  • steffo

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 09:21
    Lima-ko;616089 wrote:
    Jag gillar verkligen den nya designen. Mycket bra att ni delat upp vind- och kitesurf mer, mycket lättare att få en bra översikt. Lättare att navigera har det också blivit.

    Sökfunktionen i Köp & Sälj verkar inte fungera överhuvudtaget, den är väldigt saknad.
    När man väl är inne på annons så har rullgardinen “Search” en tendens att fastna framför “Product options”.

    Jag har några förslag på hur man kan få lite mer ordning och rulljeans i Köp & Sälj.
    I alla annonser tycker jag att märke, modell, år samt storlek alltid ska anges. Lägg med andra ord de som obligatoriska fält i beskrivning. Märke skulle man kunna ha som en rullgardin med alla “kända” märken. Jag tror att detta skulle ge en bättre översikt, framförallt om man alltid kan se årsmodell utan att behöva öppna annonsen.

    Sen tror jag att det vore bra om ni tog bort alternativet “No expiration” när man lägger in en annons. Det ligger en hel del väldigt gamla annonser i Köp & Sälj, som säkert redan är sålda, den äldsta från början av 2008. Det skulle göra att det både blir enklare för användarna att hitta just det de söker plus att det säkert sparar lite bandbredd för er?

    Många av mina idéer har jag tagit från den Australiensiska sidan Seabreeze, kolla gärna in http://www.seabreeze.com.au/classifieds/default.aspx för mer inspiration.

    Mvh,
    Andreas

    När är det search inte fungerar? Kan dock hålla med om att den “fastnar” ibland.

  • lima-ko

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 10:18

    Mitt fel med searchen där, jag nyttjade den när jag INTE var inne i Kites eller Brädor, väl där inne funkar den perfekt, hah.

    Vad tror du om min idé att man alltid måste ange årsmodell och storlek på kites? Och att ändra så att 3 månader är det längsta en annons kan ligga uppe?

    /Andreas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Sv: Ny design på Surfzone

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.