Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Svagare medelvind pga Öresundsbron

  • Svagare medelvind pga Öresundsbron

    Publicerad av anonym-anvandare på 18 september, 2003 vid 14:39

    Jag var emot bron från början! Jag har länge misstänkt det och nu är det bevisat enligt danska metrologiska institutet att medelvinden i Öresund har sjunkigt med 2,53 m/s sedan broskrället tog plats. Det fattar väl vem som helst att det skulle bli så. Det förklarar inte bara denna utan förra sommarens svaga vindar. Sydkraft tänker i en artikel stämma brokonsortiet på 25 miljoner kr pga uteblivna intäkter från vindkraftverken norr om bron.
    Ja jag var emot den från början. Förresten är jag emot allt!

    /PGRT

    eddie svarade 20 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 september, 2003 vid 15:07

    har du någon källa till påståendet, någon länk??

  • gugge

    Medlem
    18 september, 2003 vid 16:26

    Underbart inlagg!

    Jag skriver ocksa pa en eventuell protestlista om det skulle behovas.

    Du har ju givit grymt bra argument for att sanka bron och bygga tunnel istallet!

    /H

  • davids

    Medlem
    18 september, 2003 vid 17:51

    Men Mr Anonym, det är ju roligt för dig att du är emot allt och har en sån klar ståndpunkt, jävligt tufft från en anonym användare, tänk lite för fan.

    och btw, visst det är trist att det blir mindre vind, men om du är emot bron pga av det blir mindre vind är du ruskigt naiv och tänker inte speciellt långt.

    Dessutom gör det inte så mycket att det itne blåser mer, inte för mig iaf. Jag har ju fått 2004 LiftAssen nu, och då spelar det itne så stor roll hur mycket det blåser utan snarare i vilken riktning(!!), helt otroligt! lite svårt att förklara bara..

    LiftAss åt folket!

  • gugge

    Medlem
    18 september, 2003 vid 18:30

    Tack tack. Det ar alltid battre nar inte en AF talar om hur bra ens grejer ar. Det ar helt riktigt att riktningen ar mycket viktigare an sjalva vindstyrkan.

    Haller ocksa med om att det lite svart att forklar men helt otroligt!

  • skejtar_henke

    Medlem
    18 september, 2003 vid 21:56

    jag vet vem du är mr anonym????

  • eddie

    Medlem
    19 september, 2003 vid 05:40

    Svar till:


    Jag var emot bron från början! Jag har länge misstänkt det och nu är det bevisat enligt danska metrologiska institutet att medelvinden i Öresund har sjunkigt med 2,53 m/s sedan broskrället tog plats. Det fattar väl vem som helst att det skulle bli så. Det förklarar inte bara denna utan förra sommarens svaga vindar. Sydkraft tänker i en artikel stämma brokonsortiet på 25 miljoner kr pga uteblivna intäkter från vindkraftverken norr om bron.
    Ja jag var emot den från början. Förresten är jag emot allt!

    /PGRT

    [/ QUOTE ]

    Otroligt dumt påstående… Öresund är stort och bron är liten… Nåja… Allt är relativt

  • piloten

    Medlem
    19 september, 2003 vid 07:21

    Tyckte det var ett riktigt roligt påstående! Gav mig ett skratt på morgonkvisten grin.gif grin.gif grin.gif

    Ta det för vad det är…

  • goa_gubben

    Medlem
    19 september, 2003 vid 23:07

    Jaja, det var Goa Gubben som hitta denna fakta och ni ska veta att mycket ska man höra innan öronen faller av men att det inte är uppenbart är som att rösta nej till Euron.

  • goa_gubben

    Medlem
    19 september, 2003 vid 23:14

    Svar till:


    Svar till:


    Jag var emot bron från början! Jag har länge misstänkt det och nu är det bevisat enligt danska metrologiska institutet att medelvinden i Öresund har sjunkigt med 2,53 m/s sedan broskrället tog plats. Det fattar väl vem som helst att det skulle bli så. Det förklarar inte bara denna utan förra sommarens svaga vindar. Sydkraft tänker i en artikel stämma brokonsortiet på 25 miljoner kr pga uteblivna intäkter från vindkraftverken norr om bron.
    Ja jag var emot den från början. Förresten är jag emot allt!

    /PGRT

    [/ QUOTE ]

    Otroligt dumt påstående… Öresund är stort och bron är liten… Nåja… Allt är relativt

    [/ QUOTE ]

    Som ni ungdomar säger “Yooooo”. Mr Walker(Eddie) som seglare & nakenbadare borde du noterat alla Grågäss som häckar på Ribbersborg och bajsar ner pga att dom inte har tillräcklig vind under vingarna längre för att lyfta och flyga söderut för att häcka.
    De är vana att som oss andra lyfta i motvind men det går inte längre. Allt är brojävlens fel… Allt är fel

    Goa gubben

  • eddie

    Medlem
    20 september, 2003 vid 12:19

    Svar till:


    Svar till:


    Svar till:


    Jag var emot bron från början! Jag har länge misstänkt det och nu är det bevisat enligt danska metrologiska institutet att medelvinden i Öresund har sjunkigt med 2,53 m/s sedan broskrället tog plats. Det fattar väl vem som helst att det skulle bli så. Det förklarar inte bara denna utan förra sommarens svaga vindar. Sydkraft tänker i en artikel stämma brokonsortiet på 25 miljoner kr pga uteblivna intäkter från vindkraftverken norr om bron.
    Ja jag var emot den från början. Förresten är jag emot allt!

    /PGRT

    [/ QUOTE ]

    Otroligt dumt påstående… Öresund är stort och bron är liten… Nåja… Allt är relativt

    [/ QUOTE ]

    Som ni ungdomar säger “Yooooo”. Mr Walker(Eddie) som seglare & nakenbadare borde du noterat alla Grågäss som häckar på Ribbersborg och bajsar ner pga att dom inte har tillräcklig vind under vingarna längre för att lyfta och flyga söderut för att häcka.
    De är vana att som oss andra lyfta i motvind men det går inte längre. Allt är brojävlens fel… Allt är fel

    Goa gubben

    [/ QUOTE ]

    *fattar till slut wink.gif*
    Kom ihåg att jag är lite trög, begriper inte ironi så lätt… wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Svagare medelvind pga Öresundsbron

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.