Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sväljer en Saab 9000 min bräda?

  • Sväljer en Saab 9000 min bräda?

    Publicerad av carlito74 på 23 augusti, 2011 vid 20:49

    Hej.

    Har ett “erbjudande” om att ta över en gammal Saab 9000 från -96. Ett av motiven för att göra det skulle vara att jag lättare och oftare skulle kunna komma ut till vattnet. Det vore skönt att slippa mecket med takräcken och jag skulle föredra att kunna få in grejerna i kupén.

    Är det nån som kör en 9000 och brukar lasta grejerna i bilen? Hur lång bräda har du isf? Kommer jag kunna få in min 260cm Mistral och stänga bakluckan?

    tomasn svarade 12 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • styret

    Medlem
    24 augusti, 2011 vid 05:58

    jag kör 9000. Är det med stor baklucka eller lilla?

    Jag har en fanatic newwave 07a. Den är väl runt 240 och det är masvis av plats kvar så det ska gå.

    Jag fäller bak passsagerar sätet fullt och så lastar jag jag grejerna där ovanpå i min med stor baklucka.

    Riktigt sköna bilar att åka i, säten för en kung. Jag har farthållare på min så jag bara lägger mig på motorvägen, petar i cruisecontrol och kommer fram mer utvilad än när jag startade.

  • tomasn

    Medlem
    24 augusti, 2011 vid 07:18

    Kört mycket 9000 i mina dagar och det lär inte vara några problem att kasta in brädan. Du får fälla framstolen bakåt så mkt det går bara och ev lägga brädan upp och ned.

    Nog svårt att åka bättre för 5000 eller vad de är värda. Tycker fortfarande min är fantastiskt skön när jag slår på farthållaren i 120 och cruisar mot surf! 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sväljer en Saab 9000 min bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.