Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Svår att starta på vatten???

  • Svår att starta på vatten???

    Publicerad av anonym-anvandare på 20 oktober, 2004 vid 18:10

    Tänkte köpa en begagnad north rhino 16 m2 men en kompis sa att de är svåra att vattenstarta. Stämmer detta? Den har ju ett medelhögt AR 5.3 tror jag. Någon som har personlig erfarenhet av denna drake? confused.gif

    anonym-anvandare svarade 19 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 oktober, 2004 vid 19:30

    De suger, de suger ännu mer om den är grön och har en stor lagning i mitten

  • patrikol

    Medlem
    20 oktober, 2004 vid 19:36

    Christian Ditrich kör med North så hör med honom.

  • davids

    Medlem
    21 oktober, 2004 vid 10:04

    Jag kör en Rhino2 16kvm, den är fetegrym. Planar mycket tidigare än de flesta och dessutom är där ett jääävla häng om man lyckas tajma hoppet ordentligen.. Inga problem alls att vattenstarta, tom i extremt lite vind.

  • svan

    Medlem
    21 oktober, 2004 vid 10:32

    Håller med Davids, kör även med en Rhino 2 16 och det är inga problem. Alla kitar är svåra att vattenstarta när det blåser lite men Rhinon vattenstartar du lätt från 6 m/s.

    s

  • annas

    Medlem
    21 oktober, 2004 vid 10:36

    Rhino2 är inte så svår att vattenstarta, han kanske blandar ihop den m Rhino4 som är svår.

  • fred

    Medlem
    21 oktober, 2004 vid 12:21

    Jag har en North 16 och den är faktiskt Grön och ja med en lagning i mitten (men tyvärr inte till salu) även med dessa faktorer inräknade är den helt okey att vattenstarta. Inte för att jag förstår vad färgen kan ha för betydelse men jag är ju färgblind så vad vet jag. Någon som märker någon skillnad???… confused.gif

    Burr! va det är kallt ute frown.gif

    Fred.

  • rambo_johnson

    Medlem
    21 oktober, 2004 vid 13:48

    Svar till:


    Tänkte köpa en begagnad north rhino 16 m2 men en kompis sa att de är svåra att vattenstarta. Stämmer detta? Den har ju ett medelhögt AR 5.3 tror jag. Någon som har personlig erfarenhet av denna drake? confused.gif

    [/ QUOTE ]

    ingen kite är svår att vattenstarta, fan bara lite teknik

  • stebe

    Medlem
    21 oktober, 2004 vid 14:53

    E den bred o kort sa ar det enkelt(lag AR). Ar den smal o lang sa ar det lite trixigare(hog AR). Men med ordentligt me tryck o ratt teknik sa gar allt o fa upp utan nagra storre problem.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 oktober, 2004 vid 17:10

    om man e pansjis och ej kan simma ar det svart att vattenstarta, annars ej.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Svår att starta på vatten???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.