Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite svårt och hitta på andra som surfar.

  • svårt och hitta på andra som surfar.

    Publicerad av bduerror på 31 oktober, 2014 vid 05:33

    Tycker de är rätt svårt och hitta på andra i sin stad eller närhet som kör kite spec som nybörjare. De finns en del som kör i min stad men man ser eller hör aldrig något om dom. Vet att de finns en hel del som är sugna å prova på kite eller få nya att kitea med. Så därför funderar jag på om de inte vore roligt att dra ihop ett register med folk som kitear och var. Så antingen nybörjare eller om de är någon som vill ha någon att åka med kan höra av sig. Typ så här

    Namn. Stad. Vinter/sommar ev kite
    Ljungberg. Västerås endast vinter. 5M^ tränings kite

    Bra eller dålig ide?

    Mvh bduerror

    Ps skrivet på luren där av stavning

    lima-ko svarade 9 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • pelle-surf

    Medlem
    31 oktober, 2014 vid 07:12

    Använd surfses. Mycket bra kontaktsida. Vi använder den flitigt i Halmstad för att samordna oss, ge direktrapport ifrån spoten, varningar, tips, mm. Är även bra för nybörjare som vill komma igång, samt då tillfälliga besökare vill ha tips/sällskap. Tycker att det är konstigt att tjänsten inte utnyttjas på betydligt fler platser.
    http://www.surfses.com/

  • bduerror

    Medlem
    1 november, 2014 vid 07:13

    Tanken med surfses var nog god men den lär aldrig funka. De finns en grupp i v-ås som totalt död. Detta är ändå de största forumet för kite så de bör vara bästa stället för att nå ut. Finns liknande projekt på andra forum där mer erfarna utövare tar med mindre erfarna eller lika duktiga. Jag tar gärna med mig nybörjare å kör lite tränings kite.

  • pelle-surf

    Medlem
    1 november, 2014 vid 09:55

    @bduerror 728783 wrote:

    Tanken med surfses var nog god men den lär aldrig funka. De finns en grupp i v-ås som totalt död. Detta är ändå de största forumet för kite så de bör vara bästa stället för att nå ut. Finns liknande projekt på andra forum där mer erfarna utövare tar med mindre erfarna eller lika duktiga. Jag tar gärna med mig nybörjare å kör lite tränings kite.

    Men det är väl det som du frågar efter, en typ kontaktsida ? Eller jag kanske missuppfattar frågan. Vill man använda detta forumet så finns ju underforumet “session” redan.

  • karl-petter

    Medlem
    2 november, 2014 vid 12:28

    Får hålla med bduerror att Surfses verkar bra initiativ men stendött. Försökte regga mig men upptäckte att jag tydligen redan gjort det 🙂 Och var med i två grupper men det fanns inte en enda postning i någon av dem, en för Göteborg och än för Jämtland.

    Vi här uppe i trakterna kring Östersund använder istället oss nästan 100% av Facebook gruppen Kiterepubliken. Vi har ett webforum men det används knappt alls.

    Vet att förr hängde stockholmarna mest på kitenation. Och det är nog saker som ändrar sig med tiden baserat på hur teknikutvecklas samt vad olika personer föredrar.

    Är det inte bättre att skapa en tråd här där folk postar var de regionala gängen håller till i cyberrymden? Alla behöver väl inte hänga på samma ställe?

  • lima-ko

    Medlem
    2 november, 2014 vid 15:07

    Håller med Pelle, väldigt förvånad att inte fler använder Surfses (på andra ställen än Halmstad/Falkenberg). Det är ju utan tvekan det smidigaste, mest avskalade och snabbaste sättet att uppdatera sig på om någon ska ut/är ute och i så fall snabbt kunna få en liveuppdatering på hur det blåser, vare sig man sitter på datorn eller via mobil.

    Facebook fungerar väl men det är ju så mkt annat skit där; gilla det här, dela det här, kolla det här, fler gillar mig än dig, gilla mig så gillar jag dig och bla bla bla.

  • pelle-surf

    Medlem
    2 november, 2014 vid 19:12

    @karl-petter 728802 wrote:

    Får hålla med bduerror att Surfses verkar bra initiativ men stendött. Försökte regga mig men upptäckte att jag tydligen redan gjort det 🙂 Och var med i två grupper men det fanns inte en enda postning i någon av dem, en för Göteborg och än för Jämtland.

    Vi här uppe i trakterna kring Östersund använder istället oss nästan 100% av Facebook gruppen Kiterepubliken. Vi har ett webforum men det används knappt alls.

    Vet att förr hängde stockholmarna mest på kitenation. Och det är nog saker som ändrar sig med tiden baserat på hur teknikutvecklas samt vad olika personer föredrar.

    Är det inte bättre att skapa en tråd här där folk postar var de regionala gängen håller till i cyberrymden? Alla behöver väl inte hänga på samma ställe?

    Vill man ha kontakt och ha sällskap så krävs det ju att man engagerar sig och är aktiv, annars hjälper det nog inte hur många olika sätt det finns för att hålla kontakt och det är nog problemet med Surfses, att folk inte orkar skriva när dom ska ut, och är det ingen som skriver så är det ju meningslöst. Tycker att skolor/kursledare har ett visst ansvar i att förmedla och sprida lokala kontaktmöjligheter. Jag hade med mig lappar som jag satte upp lite överallt för att sprida info om Surfses när sidan startade. Det är väl ett jättebra förslag att starta en tråd där man kan se vilket sätt man håller kontakt mm på olika platser

  • bduerror

    Medlem
    17 november, 2014 vid 05:56

    En del orkar inte/kan ej användas Facebook om man vill ha lite privatliv. Alla jävla spel och skit och vem som gillar vem…. rent av bedrövligt. Även om man skulle vara aktiv så lär de hjälpa föga. Känns lite som jägare kåren för ett antal år sen. Väldigt många aktiva utövare men få som är intresserade av forum kulturen. De ser du ju även på detta forum de är rätt dött här. Men vi ger de en chans under sessions.

  • lima-ko

    Medlem
    13 december, 2014 vid 17:57

    @bduerror 729166 wrote:

    En del orkar inte/kan ej användas Facebook om man vill ha lite privatliv. Alla jävla spel och skit och vem som gillar vem…. rent av bedrövligt. Även om man skulle vara aktiv så lär de hjälpa föga. Känns lite som jägare kåren för ett antal år sen. Väldigt många aktiva utövare men få som är intresserade av forum kulturen. De ser du ju även på detta forum de är rätt dött här. Men vi ger de en chans under sessions.

    Helt enig angående FB, ytterligare en anledning till att använda Surfses =).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite svårt och hitta på andra som surfar.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.