Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Svenska eller engelska på GPSSS?

  • Svenska eller engelska på GPSSS?

    Publicerad av jester på 15 juni, 2009 vid 05:32

    Hejs!

    Såg en tråd på GPSSS om att folk klagar på att många holländare bara skriver kommentarer om sina sessioner på sitt modersmål. I samma veva fick även vi svenskar en liten känga om detta oxå. Vad tycker ni? Skall vi försöka skriva lite mer på engelska? (OBS! Inget tvång!)

    faster svarade 14 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • billie

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 08:09

    Om jag nu någon gång lyckas få fart på mina brädor så skriver jag på svenska i gpsss. Jag tror inte någon holländare är intresserad av vad vi skriver här. Så klart om någon gått över 42 knop så kanske de har lite funderingar.

  • klang

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 08:54
    Jester;553300 wrote:
    Hejs!

    Såg en tråd på GPSSS om att folk klagar på att många holländare bara skriver kommentarer om sina sessioner på sitt modersmål. I samma veva fick även vi svenskar en liten känga om detta oxå. Vad tycker ni? Skall vi försöka skriva lite mer på engelska? (OBS! Inget tvång!)

    Hahaha… jag har börjat skriva på svenska i ren protest… :)… men det är väl bara att börja skriva svengelska igen… allt för dig jeppe

  • jester

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 08:58

    Haha… Jag bara ställer frågan..

  • mgs

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 16:57

    Risken är som en holländare sa om det blir bara på engelska så är det många som inte skriver alls.
    De som har lätt för att skriva på engelska gör det då.
    men jag som är dåligt på det kommer inte skriva.

  • jester

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 20:45

    Som sagt inte ett krav! Ville bara sondera terrängen lite. Jag kommer nog skriva en kort rad på engelska, och resten på svenska i framtiden.

  • davven

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 21:24

    Jester du får knacka ihop en sjysst web-applikation som översätter alla språk Kommer säkerligen bli mkt uppskattad. . :santa:

  • kapten-k

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 22:59
    davven;553709 wrote:
    Jester du får knacka ihop en sjysst web-applikation som översätter alla språk Kommer säkerligen bli mkt uppskattad. . :santa:

    http://babelfish.yahoo.com/

  • billie

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 05:21
  • benke-2

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 13:52

    Är nog bra om man skriver på engelska om man har gps-max på en 39-40 knop eller om man får PR.
    Hasse Kreisel menar nog att det vore trevligt om svenskarna skrev på engelska, iaf när holländarna har åkt 200 mil för att komma till Sverige.

  • vivace282

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 14:22
  • faster

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 16:24

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Svenska eller engelska på GPSSS?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.