Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sverige har några riktigt dktiga kitare

  • manno

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 19:06

    även svenska curlingdamerna rockar!!

  • swe-496

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 19:59

    @Lewold 480837 wrote:

    Si, detta är “fel” forum, men kanske intressant att se att Sverige har några riktigt duktiga kitare idag. Speciellt Mikael Blomwall som slog den fyrfaldiga världsmästaren Hadlow förra veckan.

    Kolla in:
    http://www.globetaggers.com/ottohenry/videos/recent/190/

    Inspelat tidigare under sommaren i Lundåkrabukten.

    Gör inget att det är “fel” forum. Grymt jobbat av Mikael..

  • ola_p

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 20:11

    @manno 480840 wrote:

    även svenska curlingdamerna rockar!!

    Så sant som det var sagt. Vi har väl alla en stor idolaffisch med curlinglandslaget uppsatt på väggen?

  • el_duderino

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 21:08

    Var det slowmotion eller normal uppspelningshastighet på filmen, så svårt att avgöra när det är kite….

  • aronh

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 21:22

    Det är mycket med slowmotion inom Kitefilmning. Denhär var riktigt grym. Svårt för mig som inte kollat in så mycket kitesurfing att avgöra hur bra det är men åkningen ser ut att hålla hög klass. Häftigt med svenskar som gör bra ifrån sig inom sporter som Kitesurfing och Vindsurfing.

  • jesper_b

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 21:45

    Snyggt! Har nollkoll på om det är klass på trixen men det ser ju grymt svårt ut. En grej jag undrar dock. Boardis utanpå gummit? Varför, varför varför? Ser otroligt töntigt ut och om det skulle ha någon som helst funktion så är det väl att klibba fast i gummit och göra alla trixen en gnutta svårare. Varför? Bodde tillsammans med världens då bästa kitare en vinter på maui (Lou W… glömt namnet, kan ha varit Wyman). Han körde långbrallor i shortsmaterial för att inte skada sig på linorna sa han, dock inget gummi under. Känns som kitemodet spårade ut sen… Varför?

    Sen trodde jag det var ute med alla hopptrix och fyrkantiga brädor och att det var vågor som gällde även inom kite, men det kanske enbart är på Maui?

    /JB

  • danneman

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 22:25

    Måste gratulera.. har själv sett pkra tävling Live. kan bara säga att det är jävligt starkt med en pall plats. trodde faktiskt inte Mikael skulle kunna matcha toppen,,men detta är grymt kul. hoppas han åker på fler tävlingar.

    btw. riktigt soft film.. önskar jag med kunde skjuta höghastigheit.

  • klang

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 22:42

    Ser väl kul ut, bra film om inget annat, men det blir ju aldrig riktigt läckert när man hänger i ett snöre.

    Det är ju som att montera ett rep i taket och se hur många snurrar man orkar med… tacka vet friflygande sporter som snowboard och vindsurfing… ska ju göra ont när man hoppar högt…

  • lewold

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 22:45

    Ah, kul att ni gillar den. Är själv windsurfare från början, men kör idag mest kite.

    Ang. slowmo så är filmen filmad med 300fps, sedan uppspeedad. Tyvär så fuckar komprimeringen på globetagger “flytet” i filmen, så det ser ut som det är en digitalt efterarbetad slowmo. Kommer snart upp en o-komprimerad fil för dem som är intresserade, där är slowmosekvenserna helt mjuka, mycket snyggare!

  • neven

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 23:03
    Jesper_B;480892 wrote:
    Bodde tillsammans med världens då bästa kitare en vinter på maui (Lou W… glömt namnet, kan ha varit Wyman).
    /JB

    Lou Wainman?? Tufft. Killen gjorde grejjor typ 2001 som folk kallar New School nu… 🙂

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KpBUQjb8cAQ[/youtube]

    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=PhFVKGbvD_g[/YOUTUBE]

  • poppo

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 23:25

    fantastisk filmning (coolt med “real slowmo”), brutal åkning (vad jag kan se), klippning (ojoj), till en grym låt.
    och nej – jag har inte mycket till övers för kiting. men som sagt, hatten av – det här var snyggt! längtar efter vindsurf-filmer med samma klass och video-skills.

  • surf-lord

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 00:41

    NU VAR DET VÄL ÄNDÅ INTE RÄTT RÖV SOM SKET!
    eller vad säger du jeppe peppe B

  • oldschool

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 01:23

    Är det svarta strumpbyxor han kör under shortsen??????? 😮

  • glader

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 05:38
    Lewold;480837 wrote:
    Si, detta är “fel” forum, men kanske intressant att se att Sverige har några riktigt duktiga kitare idag. Speciellt Mikael Blomwall som slog den fyrfaldiga världsmästaren Hadlow förra veckan.

    Kolla in:
    http://www.globetaggers.com/ottohenry/videos/recent/190/

    Inspelat tidigare under sommaren i Lundåkrabukten.

    Skön film. Ser riktigt kul ut!

    När man gör sådan “skruv” som i den absolut första sekvensen, vad händer med linorna då? Måste man hålla reda på antal “skruvar” åt varje håll och trassla tillbaka sig?

  • pedersen

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 05:59
    Neven;480906 wrote:
    Lou Wainman?? Tufft. Killen gjorde grejjor typ 2001 som folk kallar New School nu… 🙂

    Tack för dom filmerna, nu har jag äntligen sett något bra från kitesidan.
    Hett i kiteforumet nu är en cat (kite) fight mellan vågsurfare och kitare.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=59112
    Boardisen har kommit upp några gånger.
    Jag köpte ett segel av en kille som gått över till den onda sidan, så lite glädje har man ju haft av kitesurfing 😉

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sverige har några riktigt dktiga kitare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.