Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sverige har några riktigt dktiga kitare

  • lewold

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 06:32

    @Klang 480903 wrote:

    Ser väl kul ut, bra film om inget annat, men det blir ju aldrig riktigt läckert när man hänger i ett snöre.

    Det är ju som att montera ett rep i taket och se hur många snurrar man orkar med… tacka vet friflygande sporter som snowboard och vindsurfing… ska ju göra ont när man hoppar högt…

    Hm… konstig kommentar, trodde den skulle komma men inte från dig Robert. Inte ett enda trick i filmen görs i-krokat plus att draken hela tiden hålls lågt. Visst kan man ha åsikter om sporter, till och med tycka illa om en sport, men att säga att det är som att hänga i ett snöre och snurra är på gränsen till förolämpande, speciellt när det är riktat till en av sveriges bästa kitesurfare som verkligen inte hänger i ett snöre och snurrar. Om du tittar igen så ser du att det enda som är kopplat till selen är en leash.

    Ah, kanske fånigt av mig att försöka predika om kitesurfingens härlighet, speciellt i ett windsurfingforum, men jag ville visa att kitesurfingen har utvecklats. För 5 år sedan så var det Robert säger sant, till viss del även för 2 år sedan. Men idag så har sporten verkligen nått en punkt där åkningen är aggresiv och tekniskt avancerad + ser riktigt coolt ut.

  • ola_p

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 06:34

    @Lewold 480837 wrote:

    Si, detta är “fel” forum, men kanske intressant att se att Sverige har några riktigt duktiga kitare idag. Speciellt Mikael Blomwall som slog den fyrfaldiga världsmästaren Hadlow förra veckan.

    Kolla in:
    http://www.globetaggers.com/ottohenry/videos/recent/190/

    Inspelat tidigare under sommaren i Lundåkrabukten.

    Grymt snyggt producerat, riktig slowmotion är snyggt.

    Fast om det är nått svårt han håller på med är ju hopplöst att avgöra. Ser ju ut som nån form av gymnastik med drake på vatten typ. :tongue:

  • pedersen

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 07:02
    Lewold;480925 wrote:
    Hm… konstig kommentar, trodde den skulle komma men inte från dig Robert. Inte ett enda trick i filmen görs i-krokat plus att draken hela tiden hålls lågt. Visst kan man ha åsikter om sporter, till och med tycka illa om en sport, men att säga att det är som att hänga i ett snöre och snurra är på gränsen till förolämpande, speciellt när det är riktat till en av sveriges bästa kitesurfare som verkligen inte hänger i ett snöre och snurrar. Om du tittar igen så ser du att det enda som är kopplat till selen är en leash.

    Ah, kanske fånigt av mig att försöka predika om kitesurfingens härlighet, speciellt i ett windsurfingforum, men jag ville visa att kitesurfingen har utvecklats. För 5 år sedan så var det Robert säger sant, till viss del även för 2 år sedan. Men idag så har sporten verkligen nått en punkt där åkningen är aggresiv och tekniskt avancerad + ser riktigt coolt ut.

    Oroa dig inte, bara lite råa kommenatarer från oss som surfat utan hjälm för länge :wink:. Jag som håller till i Laholmsbukten kan bara bli imponerad över den framgång som kitesurfingen haft på dom senaste åren. Lite som åttiotalet för vindsurfingen. En blåsig dag kryllar det av drakar i luften. Det enda som oroar mig är jag skall trassla in mig i någon krashad kite med min bräda och att man pajar en kite för 6000 spänn.

  • jesper_b

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 10:20

    jeppe peppe B säger att kite är kalas! Men att boardies utanför gummi är urfult, onödigt och töntigt, oavsett i vilket sammanhang! /JB

  • fnassel

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 12:03

    Har aldrig kitat och kommer förmodligen aldrig prova för då måste jag ju köpa en sån utrustning också!
    Måste dock hålla med Jesper! Bordshorts utanpå dräkten ser bara för töntigt ut! Måste vara i vägen mer än det gör nytta! Badbrallor har man under dräkten för att hålla ordning på snabeldraken så han inte hamnar snett i dräkten och så vidare!
    Jolle seglarna brukar ha addisaschorts på sig utanpå Henryloyden dels för att spara det dyra plagget men också för att få annat glid mot båten!

    Att ha Bordshorts utan på Våtdräkten har väl ungefär lika stor nytta som att ha skärpet under rumpan när man åker puder!

    Med andra ord Klädmode när man utövar idrott är väl för det mesta bara korkat! Funktion före utseende tack!

  • carrera

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 12:10

    I midsommras såg jag att kiteárna i varberg även har börjat segla med den stickade vinter mössan på sig….kunde knappt hålla mig för skratt… shortens var en sak men ylle mössa där gick gränsen liksom 😉

  • rrd

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 16:05

    Shortsen utanpå våtdräkten får mig att tänka på Snowboardåkarnas häng o baggy-baggy jeans när dom mest satt bakom branten i klungor o blev så blöta. På 90-talet alltså. O hasade ner snön.

    Jag tröttnade lite på skidåkning och åkte snowboard några år tills jag fick en meniskskada. Kul, men nu är ju skidorna riktigt roliga igen o få snowboards i backen tycker jag.

    Självklart får man klä sig precis som man vill, men jag kan se vissa likheter mellam kitare o unga snowboardare på många sätt. Nu har det förresten kommit upp skyltar om kitarnas egna regler i Apelviken o Lejet.
    Bra initiativ att förekomma kommunregler.

  • rooster

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 16:20

    @RRD 481059 wrote:

    Shortsen utanpå våtdräkten får mig att tänka på Snowboardåkarnas häng o baggy-baggy jeans när dom mest satt bakom branten i klungor o blev så blöta. På 90-talet alltså. O hasade ner snön.

    Jag tröttnade lite på skidåkning och åkte snowboard några år tills jag fick en meniskskada. Kul, men nu är ju skidorna riktigt roliga igen o få snowboards i backen tycker jag.

    Självklart får man klä sig precis som man vill, men jag kan se vissa likheter mellam kitare o unga snowboardare på många sätt. Nu har det förresten kommit upp skyltar om kitarnas egna regler i Apelviken o Lejet.
    Bra initiativ att förekomma kommunregler.

    Haschplanka som haschplanka… kitingens fluga går snart samma väg som snowboardens…

  • rasmus_w

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 17:40

    @Rooster 481063 wrote:

    Haschplanka som haschplanka… kitingens fluga går snart samma väg som snowboardens…

    Alla flugor går samma väg. Det gjorde vindsurfingens med. Och alla ropar de “men det här är ingen fluga!”.

  • rrd

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 17:58

    Fast när vindsurfingen var en stor “folksport”, hrrrr, jag ryser, var det något helt annat som inte har mycket gemensamt med det vi har idag. Men det går aldrig att förklara för någon som också “seglar bräda” och “har en på landet”.

    Men att försöka att inte nämna surfing på typ nya jobb brukar inte hålla så länge, det kommer alltid fram till slut. Och att berätta om något man har en stor passion för kan vara kul o givande När jag gjorde lumpen en gång för evigheter sen så var det ett högre befäl som såg mig surfa på fritiden, sen hette jag “surfaren” när han sa något. Idag ingår han i ÖBs närmaste krets har jag sett.

    I ledningsgrupper i större företag finns ofta tidigare eller tom nuvarande aktiva surfare. Vi har infiltrerat de svenska samhället, vi finns överallt.

    Ett problem med detta är att så fort man är borta, eller inte kan vara med på ett möte så kanske dom tittar ut genom fönstret för att kolla vinden, men ingen annan förstår varför…

  • kvabbso

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 18:04
    oldschool;480914 wrote:
    Är det svarta strumpbyxor han kör under shortsen??????? 😮

    mysigt innlägg

  • nlc

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 19:34

    Men vad är det då? Extremt håriga ben?

  • carl-r

    Medlem
    12 augusti, 2008 vid 23:31
  • doc

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 06:24

    @Jesper_B 480989 wrote:

    jeppe peppe B säger att kite är kalas! Men att boardies utanför gummi är urfult, onödigt och töntigt, oavsett i vilket sammanhang! /JB

    Inte för nybörjare. Jag resonerade likadant, ända tills jag satte mig på ett musselskal och skar sönder min fina våtdräkt. Tills Ion kommer med en våtrdräkt med kevlarrumpa får det allt bli Hawaiishorts utanpå.

  • kvabbso

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 07:37

    alla borde har shorts utanpå, överallt alltid

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sverige har några riktigt dktiga kitare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.