Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sveriges blåshål (enligt windfinder)

  • Oregistrerad

    Gäst
    13 april, 2008 vid 13:40

    Maui A Platform (MAUIPLTF) i Nya Zeeland har i November en medelhastighet på nästan 20m/s =). Vid närmare undersökning såg jag att det var en plattform mitt ute i havet typ rakt utanför Opunake.
    Någon som vet om det är surfbart i området?

  • knodden

    Medlem
    13 april, 2008 vid 16:34

    @Oregistrerad 458085 wrote:

    Maui A Platform (MAUIPLTF) i Nya Zeeland har i November en medelhastighet på nästan 20m/s =). Vid närmare undersökning såg jag att det var en plattform mitt ute i havet typ rakt utanför Opunake.
    Någon som vet om det är surfbart i området?

    Nej, men kan du tänka dig en plattform, så ligger väl nån av oljeriggarna i Nordsjön lite närmare till?

    Där blåser det utav bara f-n under stora delar av året!!

  • tim-eriksson

    Medlem
    13 april, 2008 vid 16:40

    Apropå vind… Det har inte blåst över 6 ms i linköping på länge nu!

    Är det såhär det brukar vara i april? 2 veckor mellanrum mellan vindpustarna ? Började surfa i sommars och tror det här är rekordet på vindhål sen dess. Då det inte varit snö ute. Kan t.om tänka mig att offra golfklubborna till vindgudarna snart.

  • oaxen

    Medlem
    13 april, 2008 vid 17:09

    @Tim.Eriksson 458100 wrote:

    Apropå vind… Det har inte blåst över 6 ms i linköping på länge nu!

    Är det såhär det brukar vara i april? 2 veckor mellanrum mellan vindpustarna ? Började surfa i sommars och tror det här är rekordet på vindhål sen dess. Då det inte varit snö ute. Kan t.om tänka mig att offra golfklubborna till vindgudarna snart.

    Hmm, seglade FW 86 liter + 6.2 m2 i 1½ timme förra söndagen…

    April brukar vara rätt kass hemma på Roxen. Maj däremot brukar bjuda på bra segling två gånger i veckan.

  • tim-eriksson

    Medlem
    13 april, 2008 vid 17:47
    Oåxen;458114 wrote:
    Hmm, seglade FW 86 liter + 6.2 m2 i 1½ timme förra söndagen…

    April brukar vara rätt kass hemma på Roxen. Maj däremot brukar bjuda på bra segling två gånger i veckan.

    Just ja… Den helgen jag var hemma i Uppsala 🙁

    Du som har koll på läget runt Roxen, skulle uppskattas om du kunde hojta till på linsurf forum då du ska ut. Har svårt att veta när jag ska ut när det är 5-6 m/s.

    Vill ut och testa ny leksaker….

  • oaxen

    Medlem
    13 april, 2008 vid 18:31

    Det är bara att kolla proggarna. SVT:s regionala prognoser brukar funka rätt bra, sen är det bara att hålla koll på telefonsvararna så vet man när det börjar dra igång.

  • bladis

    Medlem
    13 april, 2008 vid 18:45

    @Tim.Eriksson 458125 wrote:

    Just ja… Den helgen jag var hemma i Uppsala 🙁

    Du som har koll på läget runt Roxen, skulle uppskattas om du kunde hojta till på linsurf forum då du ska ut. Har svårt att veta när jag ska ut när det är 5-6 m/s.

    Vill ut och testa ny leksaker….

    Å nu e vindmätarn ute… 013396098

  • tim-eriksson

    Medlem
    13 april, 2008 vid 18:49

    Aha… Grymt!

    0.0 m/s och 39 grader i vattnet. Mums!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sveriges blåshål (enligt windfinder)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.