Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sveriges första IKO examinator

  • kitemaster

    Medlem
    3 mars, 2013 vid 17:40

    Kul, det behövs fler duktiga instruktörer!

  • drakmannen

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 18:01

    Vore kul att utbilda sig till instruktör! Vilka förkundskaper krävs? Har kitat i 7 år å kör mest strapless vågbräda numera.

  • kitemaster

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 19:13

    För att få genomgå instruktörskursen krävs följande:

    Vara minst 18 år
    Ha kitesurfat i minst ett år och kunna hoppa och åka toeside i vindstyrkor från 10-30 knop
    Ha gått IKO Assistant Instructor Course (genomförs en AITC 31 Maj – 2 Juni, kostnad 1695kr)
    Ha ett giltigt hjärt- och lungräddningscertifikat (vi anordnar en hjärt- lungräddningskurs i samband med kursen)
    Ha klarat Pre-ITC kursen på IKOs hemsida
    Ha ett båtcertifikat (ex förarbevis eller högre, alternativt genomfört en gratis utbildning på nätet)
    Kunna tala och skriva flytande engelska

    Om du är intresserad har vi en kurs i Lomma den 3-7 juni också.
    Mer info om instruktörsutbildningar i Sverige: http://www.ikointl.com/training-calendar/Sweden

  • farbrorfraz

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 19:42

    På kursen som Kite.se anordnar är det Tiago som är examinator. Jag arbetar med Tiago i portugal, vi driver en kiteskola i här i Esposende tillsammans. Vi behöver svenska intruktörer till skolan i sommar så är någon intresserad av att jobba som instruktör i Portugal i sommar kommer han att hålla utkik under kursen.

    Oss hittar du här: http://www.escoladekitesurf.com

  • lidde

    Medlem
    6 mars, 2013 vid 21:20

    Drakmannen, du har fått ett PM!

  • pepa

    Medlem
    13 mars, 2013 vid 16:54

    Haha! När jag gick kostade det 500 dollar och man behövde knappt kunna höjda. Skål!

  • pjoter

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 21:04

    När jag å Nic gick i polen så var det flera av instruktörseleverna som knappt kunde köra. En tjej kunde inte höjda. Flera hade ingen aning om hur man körde båt.
    En av de stackars testeleverna (tjejens testelev) gjorde den brutalaste kiteloop jag någonsin sett rätt genom hela vind å kitesurfområdet och lyckades klippa linorna både på sin och en annan stackares kite. Att han inte gick sönder var ett mirakel.
    Jag och Nic var rätt besvikna och sura när alla blev godkända utom vi för att våra HLR inte gällde av någon anledning.

    Som tur är är nog utbildningarna i sverige sisådär 100ggr mer seriösa. Men den erfarenheten tar lite bort grejen med att ett cert är någon kvalitetssäkring.

  • ursuspolaris

    Medlem
    17 mars, 2013 vid 22:57

    Känns ju tryggt att veta vad “de gamle” är genomgått för utbildning 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sveriges första IKO examinator

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.