Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sveriges Mundaka;-)

  • skanepaul

    Medlem
    8 november, 2013 vid 12:02

    Lite skakigt!

  • above_the_law

    Medlem
    9 november, 2013 vid 01:10

    @SkånePaul 718618 wrote:

    Lite skakigt!

    Ja, det är lite svårt att filma med en “obemannad” videokamera på stativ på mellan ca 100-400 m avstånd när det blåser 15-17 m/s och sedan redigera ihop så att man ser vad som händer i slutet av vågen utan att det blir lite skakigt… Men tack i a f för att du orkade ge lite feed back och det menar jag verkligen för annars är det helt sjukt vad tråkigt det blivit på “steffo” Surfzone…. 120 som kollat men bara EN enda som orkat ge någon form av feed back och tyvärr bar några korta negativa ord… Sista gången jag lägger upp något här…. Möjligen via Redax i s f. By by.
    Suckin´my fuckin´dick….Tracy!
    … – “Some play hard to get, I play hard to want”! Citat fr: Ford Fairlane http://www.imdb.com/title/tt0098987/

  • above_the_law

    Medlem
    9 november, 2013 vid 01:15

    ……………………………………

  • lima-ko

    Medlem
    10 november, 2013 vid 21:54

    Ser ut som det var en magisk dag (hur kunde jag missa det), stabila airs och sköna svängar Nicco, keep em’ coming! Aningen skakigt ja men det är väl svårt att undvika förstår jag, kan inte någon hackerknatte filtrera bort allt skak ;)?

  • bohm

    Medlem
    14 november, 2013 vid 00:04

    Går väl knappast att debattera, det skakar ju. Men, Jag tycker att du ska fortsätta posta video. Har väl ingen större betydelse att folk inte kommenterar, huvudsaken är väl att folk tittar. Vad är anledningen till att du postar videos? Öka ditt ego eller dela med dig av en stoke?

  • above_the_law

    Medlem
    14 november, 2013 vid 10:18

    @bohm 718868 wrote:

    Går väl knappast att debattera, det skakar ju. Men, Jag tycker att du ska fortsätta posta video. Har väl ingen större betydelse att folk inte kommenterar, huvudsaken är väl att folk tittar. Vad är anledningen till att du postar videos? Öka ditt ego eller dela med dig av en stoke?

    Jo, jag postar av många anledningar och ffa är det bästa jag vet att surfa, kitesurfa, filma och klippa. För att bli bättre på det uppskattar jag kommentarer men ffa vill jag dela med mig av min stoke och särskilt till de som körde den dagen och de som inte hade möjligheten. Det jag reagerade på var endast SkånePaul:s tråkiga sätt att göra det på. För övrigt inte den första gången;-)… Att folk bara skriver kommentarer när de vill dissa tycker jag också är sjukt trist (kanske typiskt svenskt?). Fan, vi kan väl visa att vi är goa “surfare” och hjälpas åt att sprida vår stoke och kärlek till havet och naturen genom att peppa varandra istället för att rata. Om det inte är konstruktiv kritik så är det kanske bättre att inte säga något alls… Men det är bara vad jag tycker. Pce /Nicco

  • jakobb

    Medlem
    15 november, 2013 vid 20:55

    Något som kan vara bra är att kritiskt granska sitt material och fråga sig om det verkligen är bra nog för att göra en film av. Konkreta exempel kan vara klipp som är ur fokus eller skakiga. Något som kan lyfta ett filmprojekt är att inte använda standardiserade titlar i redigeringsprogrammet, var kreativ. Att dra slowmotion som gör att antalet bilder per sekund blir färre än 24 blir hackigt. Filma i över 50 fps för att det ska fungera. Tre minuter är tillräckligt för en bra kortfilm.

  • skanepaul

    Medlem
    15 november, 2013 vid 21:49

    Jaha, du tackar för min feedback men egentligen menar du inte ett dugg av den tacken ser jag nu!

    Jag har alltid försökt att ge konstruktiv kritik till dina filmer som alltid är för långa, jag orkar se typ max 2 min av de sen får jag “spola” fram för att se om det kommer hända nått annat, det kan ju bara inte vara målet med filmerna eller hur?

    Oftast är dina filmer filmade med nån sorts actionkamera, en 10min lång film med gopro blir inte kul särskilt om det är samma ryggmonterade vinkel eller liknande, ändra på det om du kan, variation!

    Man får inte uppleva själva surfet från en sån nära vidvinkel! Jag ser det mer som effektfullt tillägg.

    Men denna gång orkade jag bara skriva det jag gjorde men men det var sista gången, lovar!

  • nolcap

    Medlem
    17 november, 2013 vid 17:10

    Om man bortser från bildkvalitén så blev iallafall jag impad av surfet. Att hoppa så högt strapless är svårt. Mov’n see verkar följa hyfsat bra, men den är tyvärr rätt dyr. Skulle gärna köpa något liknande men för mindre pengar.
    /CC

  • svinet

    Medlem
    19 november, 2013 vid 09:03

    Gött att det postas lite go film på Steffo! Keep it up!
    Steffo är ju sjukt tråkig nu… Vart är allt folk? Borde ha en tråd här där vi agregerar in alla nya rullar som kommer på daglig basis!?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sveriges Mundaka;-)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.