Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sverigesurf

  • Sverigesurf

    Publicerad av manil på 2 februari, 2008 vid 12:01

    God morgon alla surfare..
    Börjar drömma om sommar o surf och funderar på sommarens surfresa.
    Har förstått att varberg är ett av sveriges bästa surfspots och på topp två verkar hagapark på öland få plats.

    Finns det några mer surfspots som platsar på sveriges topp tio lista?

    Förutom ett bra surfspot (stabil vind, fina vågor m.m) ska de helst vara ett skönt ställe i allmänhet.
    Motivera gärna era svar 🙂

    Mvh Emanuel

    piotr svarade 16 år sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • claes6

    Medlem
    2 februari, 2008 vid 12:26

    Har inget svar eller förslag, däremot en kompletterande fråga till alla andra som har svar eller förslag: Tänkte åka till Haga Park i vår en långhelg, är det någon som har bra tips på boende? Har surfat runt (på nätet, alltså) och kollat på olika vandrarhem, men eftersom jag aldrig varit på Öland, eller i Haga Park, har jag ingen aning om avstånd, trivselfaktor etc.

    Däremot har jag varit i Apelviken, och det är en jävligt skön spot! 😉

  • perrapops

    Medlem
    2 februari, 2008 vid 13:54

    Men Gotland är ju jäkligt schysst, mycket tjejer sommartid också:)

  • manil

    Medlem
    3 februari, 2008 vid 22:27

    Perrapops skrev

    Men Gotland är ju jäkligt schysst, mycket tjejer sommartid också

    Tjejfaktorn är ett stort plus 🙂 Men vart finns de bra surfspotsen på Gotland?

  • tim-eriksson

    Medlem
    3 februari, 2008 vid 22:30

    Och finns det möjlighet till vild camping 😉

    // student

  • perrapops

    Medlem
    4 februari, 2008 vid 09:16

    Klart att det är tt stort plus:)
    Om du kikar in på surfsafarigotland, så ser du lite bilder från olika spots! Finns gott om spots, håller själv på och fixar en stuga på Gotland för fem veckors surf mys och lite partajande…

  • perrapops

    Medlem
    4 februari, 2008 vid 09:17
    Tim.Eriksson;442678 wrote:
    Och finns det möjlighet till vild camping 😉

    // student

    Det finns gott om campingar, bra surf och söta tjer, så skulle jag rekomendera fårö

  • manil

    Medlem
    5 februari, 2008 vid 21:41

    Perrapops skrev:

    Om du kikar in på surfsafarigotland, så ser du lite bilder från olika spots! Finns gott om spots, håller själv på och fixar en stuga på Gotland för fem veckors surf mys och lite partajande…

    surfsafarigotland.com hade bra information om gotlands som surfingplats. perfekt om man ska planerar en tripp dit. fasiken låter underbart med 5 veckors surf mys+partaj.

    Perrapops skrev:

    Det finns gott om campingar, bra surf och söta tjer, så skulle jag rekomendera fårö

    om en gotlandsresa blir av så kommer fårö vara en av hållplatserna 🙂

  • getwet

    Medlem
    7 februari, 2008 vid 13:48

    Säkraste surfet vindmässigt på sommaren/försommaren är absolut Haga Park.
    Gotland kan leverera sjukt bra förhållanden om det blåser……..men här bildas mig veterligen inte speciellt mycket sjöbris, iaf inte alls i närheten av det som Haga Park levererar.
    Varberg är väl också ett bra ställe, men återigen så är det väl mer lågtrycksvindar som ger bra resultat här.
    Nu på senare år har jag även förstått att Klagshamn i Skåne ger bra bris på försommaren och även har riktigt bra förhållanden för övrigt.

  • manil

    Medlem
    27 mars, 2008 vid 23:24

    Någon som vet något annat surfspot i sverige som är värt att åka på surfresa till?

  • piotr

    Medlem
    28 mars, 2008 vid 10:00

    Skåne är mysigt att åka runt i oxå där Österlen / Hanöbukten skiljer sig en del från sund-sidan. Österlen mer långa trevliga sandstränder (Borrby etc) och även Gislövshamar (stenstrand). Runt Falsterbo finns Ljunghusen, och ute på halvön vid hamnen finns fin sandstrand. Sedan har du ju Klagshamn som kan ha bris där klubben finns. Fortsätt upp längs kusten till Lomma och Habo-ljung för långgrund bris/plattvattensegling. Dra vidare längs sundet till Vikingstrand i Helsingborg (kanske mellanlanda i Landskrona industrihamn vid vindkraften (jp) och segla i Barsebäcksbukten-lååånggrunt och funkar i so-vind oxå). Sedan sightseeing i Mölle (vågsurf kanske..) upp till ängelholm och segla antingen längst in i bukten eller ta något av ställena längre ut mot torekov. Vidare till Båstad eller Skummelövsstrand där du kan långköra längs sandstranden någon mil om vinden ligger rakt på land… sedan ramlar du av farten in i Halland..Halmstad..Varberg..Åsa..Danmarksfärjan..Klitmöller…Norgefärjan..Stavanger

    rackarns, nu blev man ju sugen, daxs att kitta ihop grejerna och lägga halkskydd.
    Peder, …fast Gotland är ändå unikt på många sätt m sandviken, fårö, pallkant..(exilgute)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sverigesurf

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.