Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SVF – Inriktning och prioriteringar 2008

  • SVF – Inriktning och prioriteringar 2008

    Publicerad av mrpop på 17 december, 2007 vid 12:16

    Ny styrelse i SVF, som vill satsa, hoppas ni tar er (har) tid och ork att genomföra era mål.

    Det jag tycker är viktigt:

    • Kontakter med media
    • Sprida information
    • Hitta sponsorer

    Mycket viktiga saker för att sporten ska växa.
    Jag hoppas det går bra, taget från SVF hemsida:

    Inriktning och prioriteringar 2008
    Generell: Hellre göra färre men bra insatser, än att greppa över något som inte kan bli bra i slutändan.
    SVF-styrelse kommer i första hand koncentrera sina insatser till styrelsens grundåtagande, att leverera bra och kvalitativa tävlingsevenemang, såväl ute på vattnet i själva tävlingsförfarandet och runt om kring själva arrangemanget, före, under och efter. Vi kommer lägga ner mer krut än tidigare år på att kvalitetssäkra arrangemangen. Vidare vill vi i möta den stora andelen icketävlande med att erbjuda ett tävlingsformat som inte ställer stora krav vare sig på utrustning eller kunnande. Vi vill möta vindsurfarna på deras egna arena genom att utveckla samarbetet med klubbarna. I mån av tid och resurser stödja arrangerande klubbar med sponsor införsäljning.

    SVF-Styrelse kommer att fokusera sig kring följande huvudområden:
    SVF skall:
    • För varje sanktionerad klass erbjuda en serie av deltävlingar som utgör SWT
    • Introducera en helt ny klass med arbetsnamn ”Speed Challenge” som skall attrahera såväl befintliga aktiva och de som inte har tävlat innan. Ingen speciell tävlingsutrustning skall krävas. Lanseringen av denna klass förberedas med extra insatser från förbundets sida.
    • Övriga klasser gäller att förbättra alla dalar allt ifrån planering, inbjudan, genomförande och uppföljning
    • Aktivt förbättra material och information som underlättar för arrangerande klubbar att genomföra tävling.
    • Aktivt förbättra och hålla uppdaterad SVF-site
    • Rapportera och publicera resultat från en tävling snarast efter genomför deltävling inklusive aktuell ställning i totalcupen
    • Synliggöra medlemavgifter och vad som ingår i medlemskapet
    • Vara aktivare än tidigare år vad det gäller nyhetsförmedling till media
    • Bjuda in och samla information om olika träningsläger
    • Ta fram ett tävlingsprogram/kompendium som beskriver alla klasser inom Svenska Cup för marknadsföring

    SVF skall i mån av tid och resurser också:
    • Jobba med bearbetning av sponsorer till hela eller delar av SWT
    • Aktivt delta i tävlingsarrangemang

    klang svarade 16 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • oscar

    Medlem
    17 december, 2007 vid 12:40

    Det där låter bra tycker jag. Vi i Linsurf har inte anmält intresse som arrangör på flera år just för att vi inte orkar rodda allt själva. Vi har nog med nybörjarkurser och att hinna runt till alla vågspot 🙂 men kan man få stöd så att det i stort sett bara är att lägga ut en bana och köra så underlättar ju detta.

    I och för sig har vi ju inte blivit tillfrågade heller….

  • styret

    Medlem
    17 december, 2007 vid 21:09

    ska det verkligen stå speed challenge?
    det är tredje namnet på den kommande grenen jag har sett. är inte det lite väl förknippat med f2s tävling med samma namn?

  • basse

    Medlem
    18 december, 2007 vid 12:10

    SWT Speed kanske kan passa… precis som SWT Freestyle och SWT Free (om nu nu skulle satsa på något sådant) och SWT Wave och SWT Formula!

  • surferboy

    Medlem
    18 december, 2007 vid 20:28

    Precis som du påpekar är namnet inte helt lyckat. Vi håller som bäst på att rösta fram ett annat namn i SVF’s styrelse.

    @styret 434437 wrote:

    ska det verkligen stå speed challenge?
    det är tredje namnet på den kommande grenen jag har sett. är inte det lite väl förknippat med f2s tävling med samma namn?

  • klang

    Medlem
    19 december, 2007 vid 07:27

    Och den nya grenen har väl inte med speed att göra egentligen, man kör väl halvvind som bäst? Något med slalom i namnet beskriver väl bättre grenen för dem som vill vara med, eller?

  • jester

    Medlem
    19 december, 2007 vid 07:42

    Kan någon beskriva den nya grenen? Känns fel att “nervärdera” speed, tycker jag. Handlar det inte om att mäta fart skall det heta något annat, tycker jag.

  • styret

    Medlem
    19 december, 2007 vid 09:02

    jag ahr sett namnen speed crossing och freerace. jag tycker det sistnämnda klingar bäst med hur grenen är utformad. om det handlar om samma sak.

    för som jester säjer, det handlar ju inte om speed på samma sätt som speedgubbarna har marknadsfört den existerande grenen och nått som påminner om det namnet (eller som kanske tillochmed kan tolkas som att speed är en förkortning av speed crossing) skulle kanske bli lite snett både för media (som väl är en stor målgrupp nu) och för folk som inte är riktigt lika insnöade som vissa av oss.

    bara ett par tankar från ledighetskommiten.

  • imported_macts

    Medlem
    19 december, 2007 vid 09:21

    Förstår inte riktigt heller vad den nya grenen är: Förklaring tack!

  • klang

    Medlem
    19 december, 2007 vid 11:25

    Det är väl inga hemligheter här egentligen, med risk för att sprida felaktiggeter så är det en svensk variant av DefiWind. Långdistans bana, en boj lång bort som tusan… väldigt brett startfält.

    Tycker formatet är super och ser verkligen fram emot det. Vi får se hur vi lyckas kombinera det med speed, för tanken är att vi skall köra båda formaten på t.ex. Freestyle SM i Habo. O jag vill ju vara med på båda…

    /Robert

  • imported_macts

    Medlem
    19 december, 2007 vid 11:32

    @Klang 434630 wrote:

    Det är väl inga hemligheter här egentligen, med risk för att sprida felaktiggeter så är det en svensk variant av DefiWind. Långdistans bana, en boj lång bort som tusan… väldigt brett startfält.

    Tycker formatet är super och ser verkligen fram emot det. Vi får se hur vi lyckas kombinera det med speed, för tanken är att vi skall köra båda formaten på t.ex. Freestyle SM i Habo. O jag vill ju vara med på båda…

    /Robert

    Aha, en klassisk långdistansbana. Coolt, det vill jag vara med på!

  • svanvik

    Medlem
    19 december, 2007 vid 12:01

    Låter riktigt roligt! Hoppas det blir ett riktigt stort och brett startfält!

  • imported_macts

    Medlem
    19 december, 2007 vid 12:09

    @Klang 434630 wrote:

    Det är väl inga hemligheter här egentligen, med risk för att sprida felaktiggeter så är det en svensk variant av DefiWind. Långdistans bana, en boj lång bort som tusan… väldigt brett startfält.

    Tycker formatet är super och ser verkligen fram emot det. Vi får se hur vi lyckas kombinera det med speed, för tanken är att vi skall köra båda formaten på t.ex. Freestyle SM i Habo. O jag vill ju vara med på båda…

    /Robert

    Borde kunna funka riktigt bra även på Haga. Start vid nåt av reven inne vid land, bränna ut förbi öarna och ut i sundet, vända och sedan tillbaks.

  • jester

    Medlem
    19 december, 2007 vid 14:46

    En liten grej bara:

    Tycker formatet är super och ser verkligen fram emot det. Vi får se hur vi lyckas kombinera det med speed, för tanken är att vi skall köra båda formaten på t.ex. Freestyle SM i Habo. O jag vill ju vara med på båda…

    Man kanske inte skall kalla det för freestyle SM då?

  • Oregistrerad

    Gäst
    19 december, 2007 vid 15:55

    inga begränisnigar i speed. låter botte tycker jag.
    minns ni inte vad som tog kål på sporten under 90 talet.
    pryl hysteri…….
    Det var därför freestyle växter fram en bräda och ett par segel.

  • klang

    Medlem
    19 december, 2007 vid 16:10

    @Jester 434660 wrote:

    En liten grej bara:
    Man kanske inte skall kalla det för freestyle SM då?

    Sant att det kanske låter konstigt, men huvudtävlingen i Habo i juni är Freestyle SM. Speed, och det “nya formatet”, är kupp tävlingar till SWT. Var slutligen SM för det “nya formatet” landar vet jag inte, Speed SM är i TT.

    Vi kanske skulle skapa ett namn på Habo arrangemanget istället för att det är hårt förknippat med vilka grenar som är med. T.ex. Habo WSurf Classic. Något att fundera över under julmyset, förslag välkomnas.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SVF – Inriktning och prioriteringar 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.