Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SVF – Inriktning och prioriteringar 2008

  • jonteasu

    Medlem
    19 december, 2007 vid 16:24

    @Klang 434675 wrote:

    Sant att det kanske låter konstigt, men huvudtävlingen i Habo i juni är Freestyle SM. Speed, och det “nya formatet”, är kupp tävlingar till SWT. Var slutligen SM för det “nya formatet” landar vet jag inte, Speed SM är i TT.

    Vi kanske skulle skapa ett namn på Habo arrangemanget istället för att det är hårt förknippat med vilka grenar som är med. T.ex. Habo WSurf Classic. Något att fundera över under julmyset, förslag välkomnas.

    Kanske skulle kunna sälja ut namnet? Färs o Frosta verkar vara glada för att sponsra grejer. “Färs o Frosta Vindsurf Classic” eller något. Typ 10 tusen per år rakt ner i LBWS klubbkassa.

    Sen kan pengarna gå till något vettigt. Som tex min och Mattias vindsurfingresa till hösten.

  • klang

    Medlem
    20 december, 2007 vid 07:18

    @jonteasu 434676 wrote:

    Kanske skulle kunna sälja ut namnet? Färs o Frosta verkar vara glada för att sponsra grejer. “Färs o Frosta Vindsurf Classic” eller något. Typ 10 tusen per år rakt ner i LBWS klubbkassa.

    Sen kan pengarna gå till något vettigt. Som tex min och Mattias vindsurfingresa till hösten.

    Hahaha… grund ideen är ju bra i allafall 🙂

  • mrpop

    Medlem
    20 december, 2007 vid 08:09

    @Klang 434675 wrote:

    Sant att det kanske låter konstigt, men huvudtävlingen i Habo i juni är Freestyle SM. Speed, och det “nya formatet”, är kupp tävlingar till SWT. Var slutligen SM för det “nya formatet” landar vet jag inte, Speed SM är i TT.

    Vi kanske skulle skapa ett namn på Habo arrangemanget istället för att det är hårt förknippat med vilka grenar som är med. T.ex. Habo WSurf Classic. Något att fundera över under julmyset, förslag välkomnas.

    Helt rätt! Gör det till ett Event! inte bara en tävling (tävlingar). Där vindsurfare samlas, umgås, surfar, tävlar, festar. Liknande Haga Park på kristi flygare.
    Partytält, bjud in alla butiker att visa upp prylar, m.m.
    Försök att hitta sponsorer till eventet (vad det nu ska heta), och även till de olika tävlingarna.
    Det vore kul om det blev ett årligt evenemang som man “bara måste” besöka (för att det är så kul och trevligt där).

    Vi behöver fler årliga events i Sverige.

  • jester

    Medlem
    20 december, 2007 vid 13:00

    Nu kanske jag är orättvis, men känns inte Klagshamn som ett bättre ställe o vara på oxå? Speciellt om det ksall vara ett event…. Större ytor, och möjlighet till vildcamping..

  • pure

    Medlem
    20 december, 2007 vid 15:55

    Jag tycker det låter riktigt kul med svensk variant av ledefi… bra idé 🙂 .. hur ser det ut med tillströmingen av yngre surfare.. borde inte SVF kunna organisera ihop alla vidsurfings pryls försäljare och lite sponsring från brands för att promota vindsurfingen lite i skolorna.. prova på dagar.. man kanske kan snacka med lite klubbar oxå.. jag skulle gärna offra en semester dag för att ge fler möjligheten till att testa o se hu kul det är med vindsurfing…

    Hade varit coolt med lite nybörjar brädor och sen en starboard gemini så att dom får testa på lite planing 🙂

  • klang

    Medlem
    20 december, 2007 vid 16:05

    @Jester 434785 wrote:

    Nu kanske jag är orättvis, men känns inte Klagshamn som ett bättre ställe o vara på oxå? Speciellt om det ksall vara ett event…. Större ytor, och möjlighet till vildcamping..

    Jo, det är helt rätt. Klagshamnsklubben har verkligen fixat till ett område som är utöver det vanliga. Ur perspektivet tävlingsområde så är nog detta landets bästa, kanske delat med Haga Park (mitt tycke). Lägg sedan till antalet engagerade funktionärer så har vi ett spot för internationella tävlingar… det är bara vinden som inte håller samma standard… annars!!!

    Dock inte helt otippat så är vi i LBWS väldigt förtjusta i Habo Ljung, detta är ju trots allt vår hemma spot idag. Efter varje tävling vi arrangerat lokalt väcker vi liv i Lomma kommun och får mycket good-will, just nu ser det t.ex. hoppfullt ut med t.ex. en ny klubbstuga. Bara att vår fallfärda och skruttiga stuga fortfarande får stå kvar framför de nya lyxhusen talar om att vi gör gott.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SVF – Inriktning och prioriteringar 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.