Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Swedish Legends – Sveriges vassaste surf hösten 2009!

  • gurra1978

    Medlem
    5 december, 2009 vid 18:07

    Status: Tävlingsledningen har nu fått 20 bidrag men somnade redan efter att ha sett på tre stycken 6 minuters oredigerade klipp. Eftersom varken RedBull, Monster, X-Ray, SHARK, Burn, Battery mfl energidrycker inte sponsrat tävlingen ser det illa ut 🙂

    Nä skämt åsido, VAD FAN HÄNDER?
    Dags att ändra lite spelregler? Det är liksom roligare om det bara är 1 minuts film som självklart får klippas hur som helst. Hur man sen väljer att leverera produkten är upp till en själv. Antingen kör man 40 st framåtloopar under en minut eller en dubbelframåt i slowmotion under 1 minut. Whatever works liksom. Charmen är att man har 1 minut på sig att visa upp nått som fångar publikens intresse.

  • skarabe

    Medlem
    7 december, 2009 vid 10:08
    gurra1978;591178 wrote:
    Dags att ändra lite spelregler? Det är liksom roligare om det bara är 1 minuts film som självklart får klippas hur som helst.

    Skojar du? Jag hoppas verkligen inte att du har något att säga till om när det gäller tävlingsform. Att ändra spelreglerna efter deadline till tävlingen går fetbort menar jag. Modda i sådana fall till 2010 års tävling. Jag vill inte se en minuts ihopklippta framåtar. Hur ska man då kunna säkerställa att de ens är från samma seglingsdag, eller ens med samma person. Jag vill se hela heat, med magplaskbakåtar och allt – hela charmen med denna tävling var ju att slippa MTV-klippen och att visa upp vem som är bäst i ett helt heat!

  • oaxen

    Medlem
    7 december, 2009 vid 11:53

    Mmm, inte ändra regler nu.
    Till kommande år förslår jag en partävling där både filmare(redigerare) och seglare tävlar med t ex enminutersklipp. Har gjorts med framgång på i skid- och brädvärlden.
    Exempelvis ett pris till bästa “produktion” och ett till bästa seglarprestation.

  • gurra1978

    Medlem
    15 december, 2009 vid 20:33

    Så här kan helt oredigerat (oklippt kanske är rätt ord) se ut. Hittade den på vimeo. Döm själva om det är intressant eller inte.
    [ame=”http://www.vimeo.com/8161506″]http://www.vimeo.com/8161506[/ame]

  • robin

    Medlem
    16 december, 2009 vid 11:22
    gurra1978;592386 wrote:
    Så här kan helt oredigerat (oklippt kanske är rätt ord) se ut. Hittade den på vimeo. Döm själva om det är intressant eller inte.
    http://www.vimeo.com/8161506

    Vilken cool sport vi håller på med:-) Fram och tillbaka, fram och tillbaka.
    Som ett mothugg slänger jag in en klassiker som är bland det mest inspirerande jag har sett sista året: http://boardseekermag.com/features/windsurfing-competition/pozo-wave-final-2009-110.html (filmen finns en liten bit ner på sidan)

  • dilbert

    Medlem
    16 december, 2009 vid 17:27

    Ok, här är mitt halvseriösa bidrag.
    Hade Pidde vetat att jag filmade så hade han nog presterat mer.
    Kan nog bli roligare att se på om man lägger in en vy från en headcam också.

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=esI9fm4o0DM”]YouTube- Windsurfing Skanör 2009-10-04[/ame]

    /Johan

  • styret

    Medlem
    17 december, 2009 vid 08:43

    Men kom igen nu gurra!
    Släpp sargen nu, du har ju ett ypperligt eget media för att arrangera en surffilmtävling om det är vad du vill se.
    Eller starta en egen här på konfen. Om du roddar, fixar lite priser från dina sponsorer och agerar tävlingsledning så tror jag alla här tycker det är skitcoolt.

    Jag skäms lite över att jag inte har deltagit, jag som var/är en av de ivrigaste påhejarna av formatet.

    Tyckte förövrigt att det klippet var rätt ballt. Lite långt kanske (betydligt mycket längre material innan redigering än dem 6 minuter eller vad det är vi snackar om här).

  • gurra1978

    Medlem
    17 december, 2009 vid 16:52

    Kulingvarning roddar på. Just nu har vi tre GoPro HD och tre Canon Legria kameror. En setup med 6 st HD kameror (3 vattentäta) och 3 iMac samt redigeringskunskaper kan inte gå fel. Vi är redo att leverera 2010. Men då får alla samlas på samma ställe med bra förhållanden. Mitt enda krav är att det får redigeras 🙂

  • emilvikingstrand

    Medlem
    17 december, 2009 vid 21:01

    nu kanske det är någon som tänder på min ide från början av den här tråden. “fetaste repan” med andra ord, en vända ut med hopp efter det gipp och sen en vända in med vågridning. (eller motsatt ordning) kravet är sammanhängande klipp.

  • danneman

    Medlem
    17 december, 2009 vid 21:32

    va fan är det tävling så får man väl fullfölja skiten,, skärpning!!

  • lars_k

    Medlem
    18 december, 2009 vid 09:25

    Ja vafan. Tanken var ju att efterlikna en riktigt tävling, där man står på stranden och kollar i 6 min. Inte fan händer det grejer då heller hela tiden. Tröttnar man på att titta på detta surfar man in på kulingvarning etc och kollar på coola redigerade filmer istället.
    Men det är ju en helt annan sak. Håll fast vid ursprungsreglerna!
    Vill folk hellre ha en filmtävling så blir det ju kul det också. Men då kommer inte själva seglingen i huvudfokus, utan redigeringen.

  • teamrider

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 19:22

    Hur har det egentligen gått? Finns bidragen att se någonstans?

  • steffo

    Medlem
    7 april, 2010 vid 12:45

    Vi har fullkomligt drunknat i bidrag som har ramlat in på FTP’n och det är först nu som vi har lyckats kora en vinnare och det är Pidde som rippar loss i Skanör.
    [ame=”http://www.vimeo.com/10743511″]Pidde_2009-10-04_Skanor on Vimeo[/ame]

    Ok, det har varit rätt tunt med bidrag och ja det har tagit lite tid…..

  • poppo

    Medlem
    7 april, 2010 vid 18:25

    grattis pidde…

    slipa lite på formatet / reglerna och gå ut med 2010-tävlingen asap så folk filmar och laddar hela säsongen – då kan det nog bli en hit!

  • dr-masse

    Medlem
    7 april, 2010 vid 18:52

    Det är tanken! Formatet kommer att slipas till. Och vi tänker inte ge oss, ha, ha!

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Swedish Legends – Sveriges vassaste surf hösten 2009!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.