Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sy på huva till vågrätt?

  • Sy på huva till vågrätt?

    Publicerad av skydive på 6 mars, 2012 vid 13:53

    Hallå!

    Jag har idag en ganska Okej 6/5/4 våtis utan huva där jag på vårkanten har på mig en separat huva.
    Det är inte helt optimalt då vatten lätt kommer in mellan huvan och våtisen.
    Huvan går lixom ned lite över bröstet och axlarna och kom då att tänka på att man kanske kan sy på en dragkedja fram och kardborre bak för att minska risken att vatten kommer in.
    Vad tror ni om det och finns det någon i sthlm som är vass på att sy i våtisar?

    / La

    jaca svarade 12 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jenselias

    Medlem
    6 mars, 2012 vid 14:40

    Bästa professionella på sånt är nog Divex på Sven Rinmans gata.

    För egen del har jag en mycket kortare, gammal Neil Pryde-huva. Och jag tycker inte jag har det problemet.

  • skydive

    Medlem
    6 mars, 2012 vid 15:01

    Såg ämnet på min tråd nu, skitmobil som rättstavning 🙂

    ska kolla med dom då, tack för tipset!

  • nicolai

    Medlem
    6 mars, 2012 vid 15:24

    köp en huva som är delad så den går båda innanför och utanpå vågrätten. Ursäkta, våtdräkten.

  • solomin

    Medlem
    6 mars, 2012 vid 18:35

    Köp en väst med huva som du har utanpå dräkten, problemet är att du har huvan innanför dräkten.
    Funkar bättre än dräkt med fast huva när det gäller att hålla vatten ute.

  • petter_f

    Medlem
    6 mars, 2012 vid 19:24
    Solomin;683068 wrote:
    Köp en väst med huva som du har utanpå dräkten, problemet är att du har huvan innanför dräkten.

    Another vote for solomins solution. Water will still seep in after a while when you’re swimming, but helps hold out that jet of water when crashing.

    Something like this:

    http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?cPath=97&products_id=77&osCsid=p7vb5ahaqo97hs0upsu4m4dbl0

  • skydive

    Medlem
    7 mars, 2012 vid 09:18

    Tack för alla tipsen, visste inte ens att det fanns.

    Hittat en Pro Limit väst med huva som verkar bra. Nu blir det MalmöSurf i slutet av Mars. Tjohoo!

  • jaca

    Medlem
    7 mars, 2012 vid 09:21

    Jag kör också Solimins förslag! Fungerar hur bra som helst och så slipper du den integrerade huvan när det blir vårvärme i luften!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sy på huva till vågrätt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.