Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sydafrika-Bigbay!! hotat Medverka i protestlistan

  • Sydafrika-Bigbay!! hotat Medverka i protestlistan

    Publicerad av bonasurf på 3 november, 2006 vid 08:06

    Nu händer det igen. Som så många andra gånger så är där superspots som ska fördärvas utav industriella intressen som inte förstår värdet av naturens underverk.

    De planerar att bygga en färjestation mitt i Bigbay vilket skulle innebära slutet på all surfing. Vad som brukade vara en perfekt gräsmatta för riggplats ska nu bli cement och färjedocka. Iaf om de får som de vill där nere. http://www.savebigbay.com

    Big bay är den bästa och bekvämaste spotten i Sydafrika som ligger i Tableview. Den bjuder på stora dagar med två rev som innesluter surfområdet och gör att vågorna får bryta ostört ifrån windswell. Där är en superfin gräsmatta och surfklubbs stuga. Det är den enda spotten där medlurade vänner/flickvänner faktiskt kan tycka det är drägligt att hänga en dag.

    Jag lovar er för alla er som någon gång funderat på att åka till sydafrika för att vindsurfa el kitea så kommer det vara hemskt synd om denna fina strand försvinner.

    http://www.savebigbay.com

    Bakgrund
    “The proposed Hovercraft landing site at “Kamers” in Big Bay will mean the end of Kamers as a worldclass surf – windsurf and kite-surfing spot. Big Bay is also used daily by many local residents who walk their dogs, run and the like. The Hovercraft landing site will deny beach and water users access to this pristine beach at the start of the Blauwberg Conservation Area (BCA).”

    Som tur är finns det fortfarande en chans att göra något åt situationen

    “The Hovercape company has to provide council with EIA (Environmental Impact Assesment) study which has to include any objections from affected parties. Anyone who feels the Hovercraft is not in their interest is allowed to hand in their objections.”

    kamaaina svarade 17 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    3 november, 2006 vid 08:42

    Det är rätt sorgligt hur allt vackert och skönt ska skövlas för att kunna göra några fler dollars..och jag är inte vänster för att jag säger det!

  • bonasurf

    Medlem
    3 november, 2006 vid 14:53

    Geraldton, Klittmöller och nu Bigbay. Är det skottpengar på surfspottar eller?

  • adde

    Medlem
    3 november, 2006 vid 15:32
  • bonasurf

    Medlem
    3 november, 2006 vid 16:33

    Verkar som att det hittills är minst 20 som missat din länk adde.
    Komigen surfers fortsätt lägga in.

  • piotr

    Medlem
    3 november, 2006 vid 18:07

    Skrev på för ett bra tag sedan när detta var uppe senast som tråd. Fick idag mail från BigBay där de hävdade att bara 2000 pers skrivit på. skumt lite.. så det är bara att skriva på.
    Peder

  • kamaaina

    Medlem
    6 november, 2006 vid 02:44

    Jag har postat en trad pa http://www.bigwavedave.ca pa forumet for Vancouver, Canada.

    Jag har alltid velat aka, sa detta far inte handa nu…eller nagonsin for den delen.
    /Freddan

  • s

    Medlem
    6 november, 2006 vid 16:09
    Kamaaina wrote:
    Jag har postat en trad pa http://www.bigwavedave.ca pa forumet for Vancouver, Canada.

    Jag har alltid velat aka, sa detta far inte handa nu…eller nagonsin for den delen.
    /Freddan

    Posta en tråd på någon tysk site! Då kommer 250 tyskar att skriva på per dag! Ungefär lika många som det är i Bigbay en bra dag! 😀

    /Staffan

  • kamaaina

    Medlem
    7 november, 2006 vid 01:13

    Jag kanner inte till nagra tyska forum….gillar inte tyskarna for den delen. Men det e klart om de kan hjalpa till att radda Big Bay… Nagon annan kanske kanner till tyska forum?
    /F

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sydafrika-Bigbay!! hotat Medverka i protestlistan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.