Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sydafrika eller Hawaii i vinter? Info tack!

  • Sydafrika eller Hawaii i vinter? Info tack!

    Publicerad av davids på 18 september, 2010 vid 10:11

    Sitter och funderar på vad fan jag ska hitta på i vinter och just nu väger det mellan Sydafrika eller Hawaii.. Välkomnar därför ALL möjlig info om båda ställena. Hur är vädret januari-april, hur mycket pengar gör man av med, vad kostar/finns det för boende, vågsurfing/kitesurfingförhållanden, vilket flygbolag är bäst att flyga med, plus all annan hjälpsam information ni kan komma på eller länkar till gamla trådar som tar upp samma ämne..

    Tack!

    eklov svarade 13 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • acemattias

    Medlem
    18 september, 2010 vid 15:58

    Risken att bli hajmat ar 79% hogre i sydafrika, men du far 91% mindre jetlag.

  • pepa

    Medlem
    18 september, 2010 vid 17:55

    Hawaii, för vattentemperaturen och för att det är ÖÖÖÖÖÖÖÖAR! Island life mate.

  • axelh

    Medlem
    19 september, 2010 vid 20:39

    Hawaii är skönt! på maui har dom ju dessutom en vulkan.

  • nundy

    Medlem
    20 september, 2010 vid 08:13

    Sydafrika är säkert billiigare… jag var där okt-dec förra året. Brände ca 350 kr / dag inkl bil, boende och mat/dricka. Då levde man ändå rätt bra. Turkish airways hade bra biljetter och behövde inte betala mer än 500:- for en full quad boardbag.
    Jag har ingen aning om prisläget i hawaii men att köra i boardies är ju väl värt att betänka… Å andra sidan finns det kanske mer kultur att uppleva i sydafrika när det inte blåser och är platt.
    Hajarna är väl inget att tänka på direkt…

  • waimeadude

    Medlem
    20 september, 2010 vid 08:24

    Hawaii lätt.
    Du kommer dit och därifrån för ca: 7500 med flyg om du bokar tidigt.

    Fler anledningar:
    Varmt, stabilt stadskick, hawaii är vulkaniskt och har inte suttit ihop med “pangea” (resten av världens länder en gång) och har därför inte ormar, giftiga spindlar, flugor som ger dig sjukdomar etc.
    Sen vet jag inte något om tillgängligheten för just kite, jag vill själv dit en runda och vill gärna veta mer om det om du får reda på det.

  • davids

    Medlem
    20 september, 2010 vid 15:10

    Yes det lutar åt Hawaii.. Som sagt, resan är billigare än till SA, ca 7500 i dagsläget, samt att dollarn är billig och vad jag fått för mig är det inte SVINDYRT om man inte checkar in på lyxhotell.. Dessutom är det Islands och massa coolt att se, samt att inte var och varannan människa vart där, gillar det som fan.. Nån som vet hur vinden samt vågorna är i perioden januari-mars? Jag är sjukt sugen att lära mig vågsurfa ordentligt och tänkte därför åka dit med bara en 9a kite och sen vågsurfa mindre blåsiga dagar.. Nån som vet om det skulle funka?

  • nundy

    Medlem
    20 september, 2010 vid 15:39

    Kolla arkivet på windguru

  • davids

    Medlem
    20 september, 2010 vid 16:20

    Bra tänkt… ser ut att vara lite sådär med vind de månaderna, men men, kan nog gå.. Nån som vet något om Oahu? Kitemässigt, vågsurfsmässigt och boendemässigt? Hur tar man sig mellan öarna, dyra flyg eller?

  • eklov

    Medlem
    20 september, 2010 vid 18:58

    north shore och dess 7miles streach på oahu är bigbig under jan-feb…

    kitesurf är störst på windward side, kailua. maui är troligtvis mer vindsäkert!

    prisläge: ju länge ifrån waikiki, ju billigare…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sydafrika eller Hawaii i vinter? Info tack!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.