Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sydafrika, hur mycket blåser det?

  • Sydafrika, hur mycket blåser det?

    Publicerad av anonym-anvandare på 13 december, 2005 vid 20:07

    Tänkte höra om det är någon som har koll på vad man kör för segelstorlek i Kapstaden vid den här tiden.
    Har lite svårt att bestämma mig för om jag ska åka skidor i Österrike eller surfa i sa.
    confused.gif laugh.gif cool.gif

    s svarade 18 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • styret

    Medlem
    13 december, 2005 vid 20:09

    är det ett svårt val? wink.gif

  • jonatan

    Medlem
    13 december, 2005 vid 20:19

    Om man beaktar priset kanske? Funderar själv på lite skidåkning som substitut. Sista minuten i Januari borde bli rätt billigt.. Men det är klart har man pengar och tid, så är ju valet självklart. cool.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 december, 2005 vid 20:40

    Nej det är inte något svårt val om det blåser bra i sa Jan-Feb men man har inte så stor lust att ligga på beachen och vänta på vind… Då känns det mer lockande med lite carving

  • styret

    Medlem
    13 december, 2005 vid 20:57

    det verkar blåsa. finns en dagbok upplaggd. du hittar den om du söker lite.

    ja jag hamnar eventuellt nere i nån alp några veckor när jag behagar att komma hem igen då flickvännen tydligen också vill göra nått kul…

  • lars_k

    Medlem
    14 december, 2005 vid 07:02

    När det är stabilt väder, dvs högtrycksbetonat, kan man räkna med att “CapeDoctorn” drar igång under eftermiddagen. Vinden tilltar hela tiden i styrka så man får byta spot och dra sej uppåt kusten där det blåser mindre. Om man inte vill stanna i Sunset till kvällen och ha pungdrag i 3.7 och sönderblåsta vågor förstås. De två vintrarna jag varit där i dec-jan har jag haft en rate på 70% segling. Då bara i vågor. Tar man med freestylekitet också och kör på sjön kommer man nog lätt upp i 90% segling. SA rockar.

  • s

    Medlem
    24 december, 2005 vid 00:28
    Anonym användare wrote:
    Nej det är inte något svårt val om det blåser bra i sa Jan-Feb men man har inte så stor lust att ligga på beachen och vänta på vind… Då känns det mer lockande med lite carving

    Det kan vara is i backen och bristande skare utanför lika väl som det kan vara vindstilla i Sydafrika!
    Sydafrika är väldigt vindsäkert så man kan nästan räkna med 50-70% segling. Du kan få uppåt 90% men också vindstilla en längre period. Men som sagt, det kan regna i alperna!
    Om jag får välja så är jag lätt mycket hellre i Sydafrika än i Sydtyrolen! Mycket najsare ställe att hänga ut på får man leta länge efter!

    :santa: GOD JUL :santa:

    /Staffan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sydafrika, hur mycket blåser det?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.