Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sydafrika till vintern?

  • Sydafrika till vintern?

    Publicerad av pennywise på 22 maj, 2007 vid 09:43

    Någon som ska till sydafrika till vintern?

    tänkte dra dit den 25 dec och stanna till 26 jan..undra om någon vill dela boende, har hört att man kan gå ihop ett gäng och hyra ett hus? samtidigt så känns det även tråkigt att åka själv..

    foxsurfer svarade 15 år, 4 månader sedan 15 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • svenne

    Medlem
    22 maj, 2007 vid 10:07

    Jo, är riktigt sugen att åka dit under januari. Mitt boende är redan fixat, men det hindrar ju inte att man delar på grillen nån kväll. 🙂

  • styret

    Medlem
    22 maj, 2007 vid 20:34

    tror inte du kommer ha några problem att hitta nån att åka med. brukar vara sjukt mycket svenskar där den perioden. men folk kasnke inte har planerat alltihop än.
    Finns annars fullt med hostels och grejer ute i tableview som är inriktade mot vindsurfare och kitare till ett rimligt pris.

    Skippar nog afrika i år och hoppar till ausie istället.

  • pennywise

    Medlem
    24 maj, 2007 vid 08:16

    det låter bra svenne… kanske är ute lite i god tid men biljettpriserna stiger hela tiden så bäst att va ute i god tid =)

    sedan tänkte jag på om det är ett måste att hyra bil? finns det nått hostels som ligger precis vid stranden? och isf har de någon websida?

  • herodude

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 09:39

    om man har hmm runt en månad att spendera i sydafrika, är det dec – jan som gäller eller jan – feb?

  • styret

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 11:08

    Det är inte ett måste att ha bil, finns något hostel vid bigbay har jag för mej och lägenheter på andra sidan vägen och det finns ju hus i sunset.
    men jag skulle verkligen inte rekomendera någon att skita i att ha bil där. Du kommer itne ångra dej om du hyr bil. då spotsen är väldigt utspridda och inte som andra surforter där folk hyr in sej på center hela säsongen. Det är det som är charmen med sydafrika tycker jag. skulle få raptus efter 2 veckor på samma spot.
    och skulle dö av att inte segla plattboom när jag är där… så jävla vackert!
    Dessutom är hela samhället där nere uppbyggt kring bilen. Det finns dåligt med trotoarer och det är ganska långt mellan olika delar av stan.

    herodude:
    Lite hugget som stucket skulle jag tro. första året var jag där jan-feb och fick då segla helvetes massa men det hade varit typ 23 dagar i sträck med 4.0 i december, det fanns inte ett litet segel att få tag på i kapstaden. I år var jag där dec-jan och då var det inte lika mycket vind. mycket 5.3.

  • herodude

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 14:41

    grymmt… så grymmt sugen på SA!

    har hört att det är hög kriminalitet! är det något ni har fått uppleva så det är ett stortproblem om man åker dit eller?

  • styret

    Medlem
    31 maj, 2007 vid 17:58

    visa har inbrott. vi har inte haft det någon gång. känner mej ofta mer osäker när jag går i en svensk stad en krogkväll faktiskt.

    Det är hög brottstatistik i hela sydafrika men de flesta överfallen och morden sker inne i kåkstäderna, där rekomenderar jag dej inte att vistas. håll dej ute i tableview eller på longstreet om du ska in till stan och svira så är det hyffsat tryggt och bra.

  • fifster

    Medlem
    11 juni, 2007 vid 14:33

    Jag ska ev till Sydafrika i vinter för att hälsa på en kompis i Johannesburg och sedan köra lite vind eller kitesurf på Langebaan utanför Kapstaden (vecka 2-3). Eftersom jag fortfarande är på upplärningsstadiet i dessa ädla sporter blir det en lite snällare spot. 🙂

    Om det är fler svenskar som ska dit vore det grymt! Reser förmodligen själv och lite sällskap skadar ju inte!!

  • surfmas

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 18:49

    Tjena,
    Jag tänkte också dra vid dec/jan, kanske en tre veckor. Vete fasen om jag får med mig någon jag känner, så jag kan vara intresserad av att dela lite hus och bil etc. Vi kan väl hålla tråden levande, det är säkert fler som är solo…
    //Magnus

  • bhram2

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 15:52
    PennyWise;384831 wrote:
    Någon som ska till sydafrika till vintern?

    tänkte dra dit den 25 dec och stanna till 26 jan..undra om någon vill dela boende, har hört att man kan gå ihop ett gäng och hyra ett hus? samtidigt så känns det även tråkigt att åka själv..

    hej ,jag kan hänga mig

  • bhram2

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 15:53

    fast jag vill åka oktober

  • fifster

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 18:31

    @surfmas 394879 wrote:

    Tjena,
    Jag tänkte också dra vid dec/jan, kanske en tre veckor. Vete fasen om jag får med mig någon jag känner, så jag kan vara intresserad av att dela lite hus och bil etc. Vi kan väl hålla tråden levande, det är säkert fler som är solo…
    //Magnus

    Jag kommer eventuellt också vara där ca 3 veckor i början av jan. Låter mkt bra med att hålla tråden vid liv! Mitt resesällskap kan tyvärr ej komma loss från jobb så dela hus och bil vore inte helt fel.

  • jooeyis

    Medlem
    15 juli, 2007 vid 13:54

    tjoo..

    läst era trådar å finns d plats kvar i boendet har ni en kvinnlig kandidat=)

    hur går planerna?

    //jo

  • styret

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 16:52

    bad ska du göra i sydafrika i oktober. doktorn kickar in november-mars

  • pennywise

    Medlem
    22 juli, 2007 vid 16:10

    Planerna: bokat flyg från köpenhamn med brittish airways, 10 200kr t&r..klarar du att packa utrustningen under 32 kg får du ta med den gratis, annars kostar det ca 2200kr t&r och då får du ta med 45 kg…boende de första veckorna är ej planerat, de sista är det tänkt att jag ska dela bil samt lägenhet med en polare…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sydafrika till vintern?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.