Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sydafrika till vintern?

  • fifster

    Medlem
    22 juli, 2007 vid 18:11

    @jooeyis 397348 wrote:

    tjoo..

    läst era trådar å finns d plats kvar i boendet har ni en kvinnlig kandidat=)

    hur går planerna?

    //jo

    Gött, då e vi två kvinnliga kandidater! Inga planer gjorda än, kommer fatta beslut om resan i augusti – så om intresse fortfarande finns för samsynk vore det toppen!! Tråden får leva ett tag till… :laugh:

  • jeppo_f

    Medlem
    23 juli, 2007 vid 15:19

    Det är nog läge att bestämma sig ganska snart – flygbiljetterna börjar gå åt i ett rasande tempo. Vi betalade våra biljetter idag, åker 12:e december till 20 januari. Hade inte så mycket valmöjligheter, utan fick i princip åka när det fanns plats.

    Har dock inget boende bokat än. Skulle vara gött att vara ett gäng och fixa ett större hus…

    /jeppo

  • tedvik

    Medlem
    30 juli, 2007 vid 19:23

    tjena tjena…åker ni till sydafrika för att vågsrufa eller något annat? jag är fett intresserad att lära mig vågsrufa.. så jag hade kunnat tänka mig hänga på… sparar ändå ihop pengar till att sticka iväg på en längre resa.. men hur mcyke pengar har du/ni tänkt att ha med er?
    ja laater

  • styret

    Medlem
    3 augusti, 2007 vid 19:24

    Sydafrika är nog ingen höjdare att lära sej vågsurfa på. eller jo, östra sidan. Durban, port elisabeth och beryktade Jefferys Bay lär ju vara helt magiska.
    Men Kapstaden dit jag antar att alla vindsurfarna här ska åka är ingen vidare vågsurfing. det är jävligt stort med surfing där men det är mest beachbreak och så väldigt kallt i vattnet.

    Jag lärde mej surfa litegrann där för två sässonger sen och tror att det måste finnas bättre ställen.
    Men sydafrika är ett underbart land att besöka, Jag funderar på att dra dit, tredje sässongen i rad så kolla upp Jefferys. Jag vet inte hur nybörjarvänligt det är, borde väl finnas något bryt som är schysst. Där är varmt vatten, poinbreaks, feeet surfkultur och förmodligen lika billigt som resten av sydafrika. Förra året gick min resa, 2 månader, på 20-25 lakan. Då bodde vi i villa, käkade ute varje dag, var tämligen ostädade varje kväll och hade hyrbil hela tiden. Som vågsurfare på en mindre ort slipper du nog bil.

  • rasmus_w

    Medlem
    3 augusti, 2007 vid 22:25

    Cape S:t Francis. 🙂

    Ja, jag vet. Bruce Brown gissade fel med minst 300 dagar när han snackade om hur ofta vågorna där var perfekta…

  • svenne

    Medlem
    4 augusti, 2007 vid 07:12

    Det är grymt vågsurf i SA, men inte samtidigt som vindsurfingen är som bäst. Vågsurfet är bäst nu och några månader framåt.
    Det finns fler vågspotar i SA än det finns bajamajor i Sverige, och snart finns det förhoppningsvis ett helsvenskt adventure/backpacker-hotell på östkusten. To be continued….

  • evol

    Medlem
    29 oktober, 2007 vid 13:50

    Jag tänkte dra ner till SA i vinter, min surfpolare fick förhinder så nu är jag själv. Tänkte kolla om det finns plats för en kille till? DEt e ju bra att splitta hyra på bil och boende…

    Perioden, mitten av dec till jan.

  • janne_b

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 10:52

    Drar med största sannolikhet ner Februari 4 veckor.
    Har inte varit där sedan 2006/2007.
    Ska Olandersson å gubbarna ner???

  • pelle_o

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 17:06

    @PennyWise 399263 wrote:

    Planerna: bokat flyg från köpenhamn med brittish airways, 10 200kr t&r..klarar du att packa utrustningen under 32 kg får du ta med den gratis, annars kostar det ca 2200kr t&r och då får du ta med 45 kg…boende de första veckorna är ej planerat, de sista är det tänkt att jag ska dela bil samt lägenhet med en polare…

    Har du kollat baggaget med BA?På hemsidan står det att dom inte tar windsurfingutrustning, reglerna ändrades i nov.07, innan var det 32kg.

  • foxsurfer

    Medlem
    25 december, 2008 vid 10:22
    Herodude;387392 wrote:
    grymmt… så grymmt sugen på SA!

    har hört att det är hög kriminalitet! är det något ni har fått uppleva så det är ett stortproblem om man åker dit eller?

    Finns ju dom som både blivit av med hela bilen och skorna i hallen (??10par skor?)….och div skottdrama. Men Sånt händer ju i swe oxå eller? kanske inte lika ofta…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sydafrika till vintern?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.