Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sydostligt i Gbg området?

  • Sydostligt i Gbg området?

    Publicerad av mangs på 25 oktober, 2005 vid 10:43

    Är det bara jag eller blåser det inte ovanligt ofta ostligt nu förtiden? Brukar köra nere i särö, och där är verkligen über-dåligt på sydost och ostligt.
    Så jag har nästan hoppat surfingen de senaste veckorna pga det. Men nu kan jag nästan inte hålla mig längre, blåser ju kuling och allt.

    Så finns det några schyssta ställen som funkar på sydost inte alltför långt från Gbg? Hur är askim tex? Torkelstorp, Åsa osv? Ska väl lite sakta vrida över till sydväst idag så det är det jag sitter och hoppas på nu om inte annat…

    mangs svarade 18 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jester

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 10:53

    Inget vatten i Torkelstorp idag, tyvärr. och byigt som f-n enligt senaste rapporten.

    Stråvalla kan funka med lite tur

  • mangs

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 11:47

    Vart ligger det då? Aldrig hört talas om.. Funkar det bra på SO-S?

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    25 oktober, 2005 vid 12:31

    Ost-syd, hade jag tatt öarna, Intaget!

  • jester

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 12:51

    Ligger söder om Åsa och Frillesås. Strax norr om Ringhals.

  • drakglenn

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 13:00

    Gottskär är ett tips på frånlandsvindar….

    Nu börjar det ordna till sig för Askim, 200 grader och 12 m/s, efter 16.00 ser ju även regnet ut att lätta…..

    //Glenn

  • mangs

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 17:11

    Blev särö idag ändå, blev rätt fett när det vred om till sydväst senare. Synd bara att det mörknar så förbannat tidigt nuförtiden, hade nog kunnat få ut en timme eller så till bra surfing annars.

    Får kolla in gottskär, öarna och stråvalla nästa gång. Vilket är bäst då? Mycket stenar och elände på öarna eller? Funkar de på syd också? Askim är väl bäst på sydväst annars va?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sydostligt i Gbg området?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.