Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sydsidan av näset Falsterbo på lördag

  • Sydsidan av näset Falsterbo på lördag

    Publicerad av eldgris på 9 oktober, 2009 vid 08:22

    Prognosen ser just nu riktigt bra ut för surf från Falsterbo på lördag. Jag har bara inte koll på vilken väg som är bäst att komma ner till stranden på. Någon som ska dit?

    petter_f svarade 14 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • bananen

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 10:44

    Dude, om du tänker på Måkläppen så glöm det – det är förbjudet att vara där och det är högsta prio att ingen bryter det för budet. Läs här: [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=60550″]http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=60550[/ame].

    På lördag tycker jag istället du skall testa Kämpinge eller Ljunghusen.

  • eldgris

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 10:58

    Måkläppen. Dit måste man väl flyga… dude. :cool2:

    Jag undrar om det är Sjögatan eller Ammebrovägen som är lämpligast för att ta sig närmst vattnet för att rigga. Om Parkgatan i Ljunghusen är tillåtet för surf är kanske det att föredra?

  • bohm

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 11:04

    Parkvägen är inte tillåtet att köra vid. Man får starta direkt väster om kanalen. Men det är bättre i kämpingebukten.

    Falsterbo strandbad till falsterbohus är tillåtet att köra…

    Jag kör nog i kämpinge.

    Det var en turistande familj som kajtade på måkläppen i sommras och som blev tagna av polisen. Mamma, pappa och barn fick böter. Tror det är 20000kr/person i avgift…. Dyr semester för den familjen

  • symon

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 14:20

    ja det är väl ett par 100 meters väster om kanalen det är ok. Skylten på första parkeringen från kanalen visar rätt tydligt. Kämpinge låter bra Lörd, ses där!

    Mvh

  • symon

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 14:25

    glömde, vad heter vägen där man parkerar i kämpingebukten . Har inte full koll på hur jag kommer dit.

    hej

  • bohm

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 15:43

    Östersjövägen tror jag den heter. Tror också att det finns en skylt som det står badplats på. I slutet på vägen finns det en parkering, men vi brukar fortsätta 100 meter till, och stå i skogen. Alternativt kan man köra ner precis innan kanalen (östra sidan).

  • symon

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 15:51

    ok tack!

    Rätt tradig prognos, men får hoppas det blir lite åkt ändå, drar ut vid 12 tiden.

    Mvh

  • petter_f

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 22:16

    Hmm, might dyka upp too.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sydsidan av näset Falsterbo på lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.