Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing T-zone weed eller weed wave?

  • T-zone weed eller weed wave?

    Publicerad av towel på 17 september, 2009 vid 19:59

    Surfade Habo Ljung första gången för två veckor sedan, vilket coolt ställe! Hade dock dålig koll på det här med sjögräs så jag tänkte att till nästa tur skulle jag ha pimpat min Fanatic Skate 110 med en weed-fena.

    Hittade två T-zone fenor på surfspot som verkade prisvärda, men vilken ska jag välja? En weed på 28cm eller en weed wave på 23cm?
    28 cm känns kanske lite långt men å andra sidan kanske inte en wave är optimalt? Vet inte riktigt hur det påverkar körningen att den är mer svängd.

    Använder mest brädan till bump and jump men ambitionen finns ju att sätta lite mer avancerade manöver. Kör segel mellan 5.2-6.2

    towel svarade 14 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • alexasu

    Medlem
    18 september, 2009 vid 13:11

    om du vill leka runt ute på revet och gippa smooth, köp weed wave 23.
    Om du vill ladda på något freestyletrick, köp weed 28 och såga ner den till 20 cm

  • snaffe

    Medlem
    18 september, 2009 vid 16:18

    Jag hade tagit weedwave. Går utmärkt att spocka med också om man vill lära sig det.

  • towel

    Medlem
    19 september, 2009 vid 07:28

    Weed wave it is! Skönt att slippa sätta sågen i fenan 🙂

  • mr-creamcheese

    Medlem
    20 september, 2009 vid 08:54

    Jag har en weed wave 23, funkar finfint med 93 l vågbräda och 5.0-5.7 (fast jag väger inget… 55 kg). Men det finns väl en freewave 25 historia oxå? Den borde väl vara nån slags fin mellangrej…

  • mr-creamcheese

    Medlem
    20 september, 2009 vid 08:56

    Jag kör också i Habo förresten! 🙂

  • towel

    Medlem
    20 september, 2009 vid 17:14

    Ah, vad kul med med erfarenheter från en annan tunnis 😛
    Jag väger in på ca 60kg en bra dag, en dålig lite under.

    Är det T-zone som gör freewave på 25cm? Hittar inte den på surfspot. Annars låter 25cm rätt så bra då jag är rädd för att brädan kommer att kännas slö med en kortare fena? 25 eller 23 kanske inte spelar någon roll iofs.

  • snaffe

    Medlem
    20 september, 2009 vid 20:40

    Jag hade tagit den korta om du vill köra lite freestyle också. Min erfarenhet är att det ofta går bra att välja lite mindre fena när du har en gräsfena. En 23gräsfena känns större än en 23 vågfena

  • towel

    Medlem
    21 september, 2009 vid 10:33
    snaffe;577362 wrote:
    Jag hade tagit den korta om du vill köra lite freestyle också. Min erfarenhet är att det ofta går bra att välja lite mindre fena när du har en gräsfena. En 23gräsfena känns större än en 23 vågfena

    Det blev en 23cm weed wave. Har beställt lite vind till 3-4okt så att jag kan köra ner till Habo och testa den. Tack för alla svar!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing T-zone weed eller weed wave?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.