Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen T5 omvandling… nu skall det snickras!!

  • nundy

    Medlem
    20 december, 2011 vid 16:35
    GustavW;675912 wrote:
    Ah, tack för svar!!

    Har kört runt med endast en enkel träsäng i några år och och tänkte att nu är det dags. Extra batteriet ska jag fixa i helgen. Sen välja lagom stor kylbox bara.. Det allra klurigaste är nästan att välja hur man vill ha inredningen. Tror jag satsar på att det ska vara soft att vara i bussen lite längre perioder, brädor mm hamnar på taket..

    Letar efter nån schysst plastmatta att lägga in för att få det lite mysigare.. posta gärna mer bilder,alltid inspirerande

    Just det, plastclipsen i “pappväggarna” är ju totalt värdelösa. Svåra att få ut smidigt tycker jag…

    En fråga till. När du fäster tex en träregel inne i skåpet, använder du sån plåtskruv som fäster i plåten eller? Risk för rost med massa småhål?

    /G

    Ja man är ju usel på att svara ser jag! Dessvärre har jag inte hunnit ta några fler bilder men lovar att göra det framöver när jag fortsätter slutgöra bygget inför våren/sommaren.

    Jag fäste dels träreglarna i plywoodskivan som ligger i botten men ordnade med 4 fästpunkter ut i chassit så att konstruktionen blir stabil.

    Och jag kan bara instämma i att det är bäst att planlägga alltfrån början innan du börjar bygga….

  • nundy

    Medlem
    20 december, 2011 vid 17:19

    Nu skämdes jag så mycket att jag var så seg att jag gick ut och tog lite bilder…

    Taket är inte klart och en del utrymmen är inte klara heller. Försökte ta bild på hur jag fäst reglarna till chassit. Har använt mig at metallplattor som jag köpte på claes ohlson som jag böjde till.

    Pimp med parkett!!

    Ni ser “elskåpet” som också är från claes ohlson. Batteriboxen är fäst i dubbelsätets vägg.

    Sängen är utdragbar den sista halvmetern… för tillfället har jag bara en madrass 200 x 160 cm från IKEA, tänkte stycka den och använda den lilla delen som sittunderlag på “utrustningslådan”!

    Relät som jag köpte från länken jag angav la jag i en liten matbox som har en massa lufthål. Säkringar in och ut såklart. Klarade inte att få en bra bild på platsen där jag drar kablarna in i hytten!

  • nundy

    Medlem
    20 december, 2011 vid 17:21

    På sista bilden ser ni utrymmet ovanför förarhytten som skall bli klädesförvaring…

    Kylboxen och gasolen är ute ur bilen!

  • gustavw

    Medlem
    23 december, 2011 vid 07:45

    Kul att se bilderna! Parketten är ju fet;) Håller själv på att byta ut innerväggarna mot lite trevligare plywoodpaneler.

    Vilken tid det tar för det linoljebaserade rostskyddet att torka. Sprayade för två veckor sedan och det är nog ett tag kvar. Det har ju inte varit idealiskt torkväder iofs.

    ha de
    G

  • nundy

    Medlem
    23 december, 2011 vid 20:58

    Jag körde som sagt med sprayvax från Claes Ohlson, tror inte jag väntade så länge utan isolerade samma dag eller dagen efter.. trodde det alltid var klibbigt?? 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen T5 omvandling… nu skall det snickras!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.