Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport ta med eller hyra utrustning?

  • ta med eller hyra utrustning?

    Publicerad av anonym-anvandare på 19 augusti, 2002 vid 08:34

    Funderar på att sticka iväg och surfa veckan innan Jul. Det vore intressant att veta vilka ställen som är bäst till rimlig kostnad. Någon Kanarieö, Hurgadha eller kanske Rhodos? Var är det mest vindsäkert?

    Jag var på Gran Canaria förra året med ambitionen att surfa men det var svindyrt att hyra prylar (iofs bra prylar) på det Mistralcenter jag hittade. Kostade ungefär 500 spänn för ett par timmar. Vet någon vad det kostar att ta med sin egen utrustning och hur bagagegänget handskas med ens sköra favoritmaster? Finns det kanske något ställe där man kan hyra en ok utrustning en hel vecka utan att lägga upp
    3-4000 kr? Tacksam för svar.

    adde svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • endy

    Medlem
    22 augusti, 2002 vid 08:17

    Jag har inte varit utomlands men av priser att döma är det ju billigare på cutre än det du nämnt.
    Kostar ca 2000kr för bräda+rigg en vecka, läs mer
    http://www.cutre.com/index_uk.htm

    Jag ska åka till vintern tänkte jag, tror det kostar runt en tusing att ta med saker, men så blir nog inte fallet för min del..känns som det är smidigare och mindre risk att hyra saker på plats..

  • adde

    Medlem
    22 augusti, 2002 vid 13:25

    kom dock ihåg att det inte finns försäkring… pajar du prylarna får du betala dem…. på så sätt känns det bättre att paja sina egna pinaler… (Jonas nöjer sig nog inte med att man kletar på lite epoxi…)

    /adde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport ta med eller hyra utrustning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.