Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ta med utrustning

  • Ta med utrustning

    Publicerad av highway på 1 juli, 2002 vid 15:36

    Efter att ha blivit återfalls surfare för några månader sen så är man åter tvärfast 🙂 efter några riktigt bra dagar nere i Apelviken så nu funderar jag på att åka till Gran Canaria ett par veckor men är lite tveksam till om jag skall ta med mig min egen bräda eller om jag skall hyra,,, mina egna segel vill jag gärna he med för man är ju liksom van vid dom….

    Kommer man undan relativt billigt om man bara tar med sig segel och master eller blir det samma kostnad som om man tar med sig brädan också?

    Är det någon mer som funderar på GC vecka 32 och 33?

    Mvh
    Magnus

    oscar svarade 22 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • ian

    Medlem
    10 juli, 2002 vid 11:04

    Tror inte det gör någon större skildnad på vad du tar med dej.
    Kom för ca minuter hem från boston, en bomväska med segel, bom, mast och två barnriggar från Logan till landvetter= $105.
    Vi sa: men det är bara segel och ingen bräda, då sade de att det inte spelar roll. Det stårhär, bräda, kajak, segel eller kite, allt e samma sak. sjukt mycket pengar för en bomväska.
    ring å fråga


    ________
    / I
    / I
    / I
    /SWE-500 I
    /_________I
    | I
    |_________I
    _______b___________
    V

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juli, 2002 vid 16:30

    Boka inte med SAS för dom tar visst inte med utrustningen på flyget. Polarn skulle ha med sin utrustning till Spanien med det gick inte.

    /SB

  • ian

    Medlem
    14 juli, 2002 vid 00:40

    i detta fallet var det just sas vi flög med, bagen var en bomväska med fasttejpad, tvådelad mast. De började rabbla upp priser för brädor, kiter och kajaker, så jag tror det funkar, men billigt var det inte


    ________
    / I
    / I
    / I
    /SWE-500 I
    /_________I
    | I
    |_________I
    _______b___________
    V

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juli, 2002 vid 07:41

    Det finns ngt tyskt företag som spec på vindsurf, de tar visst utrustning gratis om man åker inom deras anslutna resebyrå arr. Kolla tyska SURF.
    Bortsett fr priser; transportskador på brädor är förfärande vanligt trots enormt mkt padding runt om (surfskor, hålplast, liggunderlägg, dubbla boardbags etc), vill ni riskera era dyrgripar, är det värt det?
    På Arlanda slängs prylarna ofta in , inga snygga inlägg!
    Mvh

  • oscar

    Medlem
    14 juli, 2002 vid 08:14

    Flög ned med premiar förra året (flygstol). 800 pix gick utrustningen på. Standardavgift för de stora researrangörerna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ta med utrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.