Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing TAADAA!!! Flysurfer Speed 3, lättvindsmonster med huggtänder.

  • TAADAA!!! Flysurfer Speed 3, lättvindsmonster med huggtänder.

    Publicerad av cortex på 24 augusti, 2009 vid 12:00

    screenshot2b.png

    ÄNTLIGEN!!! (som Gert hade sagt)

    När Speed2 kom ut på marknaden för tre år sedan blev den genast marknadens erkänt vassaste lättvindskite. Denna titel har Speed2 behållt
    sedan dess och trots ett antal försök att putta ner den från tronen har ingen lyckats överträffa Speed2’ans lättvindsprestanda. Tills nu.

    Det är dags för lättvindskungen Speed2 att abdikera; Speed3 är här!

    speed312.jpg

    Efter två års stenhårt utvecklingsarbete, otaliga timmars övertid och en närmast fanatisk motivation till att verkligen ta lättvinds-
    prestanda till en helt ny nivå så har Flysurfer lyckats höja ribban rejält ännu en gång. Speed3 svänger snabbare och loopar tightare än sin
    föregångare, den hoppar högre, hänger längre och har en ännu större windrange än 2’an. Stabiliteten har även den fått en rejäl uppgradering
    vilket garanterat gör Speed3 till den stabilaste superhög-AR-kiten på marknaden.

    SPEED3-closeup1.jpg

    Speed3 kommer i 12, 15 och 19 kvm. Kombinationen av väldigt stor projicerad yta och aerodynamisk effektivitet gör att Speed3 levererar ett
    högre drag per kvadratmeter än någon annan vattenkite på marknaden.

    SPEED3-oldschool.jpg

    Alla Speed3 kan fås i Deluxe-utförande där kiten är tillverkad i ett superlätt material som gör att kiten blir ännu snabbare och kan hänga kvar
    i löjligt lätta vindar.

    Speed3 levereras med Flysurfers Infinty-bar. Den är full-spinning, har givetvis symmetrisk push-out och är väldigt “clean”.

    INFINITY.jpg
    INFINITY-2.jpg

    Jag har redan nu en hög med förbeställningar så om ni vill ha en så snabbt som möjligt är det smart att förbeställa så snart som möjligt.
    Målet är att en Speed3 19 Deluxe ska hamna på samma pris som en Speed2 19 Silverarrow har/hade.
    Priser och mer information kommer upp på http://www.kajtech.nu inom en vecka.

    /Kaj

    cortex svarade 14 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • cosmo

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 12:40

    Det blir till att jobba över varje kväll i år då…

  • litease

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 13:22
    Cosmo;569737 wrote:
    Det blir till att jobba över varje kväll i år då…

    Varför det? Då hinner du ju inte använda din Speed3.

  • cosmo

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 13:34

    Ett år för investeringen och sen får jag använda den när jag blivit lite äldre.. Och det vet ju alla: äldre = mer foilbenägen

  • cortex

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 14:58

    He he, visheten brukar också komma med åldern. Lär ju inte var en slump. 😀

    /Kaj

  • sourra

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 18:21

    Är man inte på sin mentala toppkapacitet kring 20 och sen är det bara utför? =)

  • skotten

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 18:52

    wow it looks a bit like the LF logo on it… haha

  • pjoter

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 19:51

    mmmmmm…. bättre än marabou å folköl i lättvind.

    Det där är en hightech kite, bättre blir det inte (förutom att dom borde köpt spleenes bom iofs 🙂 ).

  • langens_kite

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 19:57

    En fantastisk drake!
    Hittar den spotten rigar och surfar själv oxså 🙂

  • pjoter

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 20:42

    hitta spoten å surfa gör jag helst själv, å att rigga en FS kite är ju inte direkt nåt jobbigt. typ två min vikande å gående så e kiten i luften..

  • rydstrom

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 08:30

    vad snackar vi för vindstryka för att man ska ha kul med den största?

  • pjoter

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 08:42

    4m/s har du kul med speed2 15 och en 140*41 sessionbräda. Då kan du hoppa och ladda urkrokat. 5m/s är det riktig rocknroll, stoooora hopp och rejält tryck när du krokar ur. Med en speed3 19 och en bra bräda skulle jag gissa du sänker de till 3,5/4m/s eller nåt. Men då pratar vi som sagt om att ha kul, att kunna köra och hålla höjd borde gå lite tidigare (med bra teknik såklart).
    Vad jag läst så har dom testkört speed3 19 upp till över 10m/s vilket är rätt sjukt för en lättvindskite. Går att hålla även om vinden ökar även om man då vanligtvis vill byta ner till en mindre roligare kite. Men lite skillnad från speed1 17 som man blir överriggad vid 6m/s med. 🙂

  • cortex

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 19:12

    Kollade just på traliern till Exeat, Flysurfers kommande rulle. Där var det en del Speed3-protos med i klippen… och resten körs med Psycho4.

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=HtTwHctjNMQ”]YouTube – EXEAT TRAILER – new Flysurfer Video[/ame]

    Kan nog bli en rätt skön rulle… med lite tur. :smirk:

    /Kaj

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing TAADAA!!! Flysurfer Speed 3, lättvindsmonster med huggtänder.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.