• fracx

    Medlem
    5 april, 2014 vid 07:13

    Kör en Tabou rocket 115l från 2012 som jag också är mycket nöjd med, skulle också vilja gå ner i storlek då jag tror jag skulle klara det. Tänkte ev sälja den för att gå ned i storlek samma modell eller 3s, bor i Göteborg, kontakta mig om du är intresserad.

  • senior

    Medlem
    6 april, 2014 vid 07:09

    Någon som provat Starboard Atom IQ 100?
    http://www.star-board-windsurfing.com/2014/products/boards/atom-iq

    Eller någon som kan rekommendera någon test.

    Tittade på Windsurf Masgazines test och konstaterade att dom hade gjort “Copy/Paste” på den beskrivning som finns på Starboards hemsida.

  • lthomash

    Medlem
    6 april, 2014 vid 14:09

    Är själv ca 85kg och köpte förra året en 3S 96l som komplement till en Rocket 125.
    Helt klart nöjd med 3S brädan som är riktigt bekväm att köra och tar chop bra.
    Har kört den med 4.7, 5,5 och 6,6 segel. Kör fortfarande 125an med 8.0 och 6.6 när det är lite byigt eller jag vill kunna dra
    segel av någon anledning. Kör insjö som dock får rätt mycket chop och en del vågor då det blåser bra.

    Thomas

    Skickas från min iPad via Tapatalk

  • pgvirtual

    Medlem
    6 april, 2014 vid 19:19

    Jag tycker inte att du skall fundera på AtomIQ 100. Den är över 68 cm bred och kommer sannolikt att kännas lika stor som din nuvarande F2 när den planar, med den skillnaden att det blir betydligt knepigare att dra rigg på när vinden dör.

    Du söker ju en mindre bräda som komplement till din Vantage 124 (vilken är dess bredd? Kanske 69 cm?), och då skall komplementet nog inte vara bredare än 63 cm. Men gärna lite smalare än så!

  • senior

    Medlem
    7 april, 2014 vid 04:49

    Tack för svar

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.