Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing tack för all hjälp!

  • tack för all hjälp!

    Publicerad av anonym-anvandare på 29 augusti, 2002 vid 17:38

    Hej!

    Det var jag som bröt foten i Flasterbo i söndags, och ville bara passa på att tacka alla som hjälpte till med allt. Jag behövde bara ligga still i strandkanten och kvida, så löste sig allt annat av sig självt.

    Jag har nu fått lite ståltråd och häftklamror inopererade i foten. Sex veckor i gips, och sedan börja belasta foten lite försiktigt så att det trasiga ligamentet får läta ihop. Är ligament samma sak som ledband förresten?

    /Rasmus

    anonym-anvandare svarade 21 år, 11 månader sedan 1 Medlem · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 augusti, 2002 vid 17:48

    tråkigt att du skadade dig, hur gick det till?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 augusti, 2002 vid 18:17

    fyyfan vad hände???

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 augusti, 2002 vid 18:28

    wakeboardbindningar eller fotstroppar?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 augusti, 2002 vid 19:11

    ledband och ligament är samma sak.. krya på dig

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 augusti, 2002 vid 08:37

    Rasmus!

    Ledsen med foten! Jag bröt också foten duktigt i maj, opererades, sex veckors gips!! Hela juni, juli borta, men med wakeboardbindningar var jag tillbaks på vattnet mindre än två månader efter operationen!! Lid ut, men du är snart tillbaks…..
    mvh Andreas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 augusti, 2002 vid 11:25

    Vanliga fotstroppar i min alldeles nya Stonker TT 152. Jag tror jag hann komma fram till att brädan verkar rätt schysst, men jag ska skruva om fotstropparna något (fast det hade inget med vurpan att göra).

    Själva vurpan var skitfånig. Om jag åt minstone gjort nåt häftigt hopp och sumpat landningen hade det ju känts lite bättre. Nu var det bara att jag tappade balansen lite, och eftersom jag hade lite för dåligt tryck i draken tyckte jag inte det var mödan värt att kämpa på brädan så jag tänkte hoppa av och börja om. Det var bara ca 30 cm djupt överallt, så även där jag var, och jag råkade landa lite snett på bara ena foten och hörde ett obehagligt “kluck” i benet.

    Jag har haft lite funderingar kring att montera på nåt i fotstropparna på brädan så att man kan sitta som på en knee-board på den, men det är nog bara att inse att den här säsongen är över för min del…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 augusti, 2002 vid 11:34

    sanden i Ljunghusen är så in i helvete hård, jag har halvstukat min for där tusengånger, gäller att vara väldigt försiktig.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 augusti, 2002 vid 18:11

    Det var inte Ljunhusen, det var Tippen. Jag körde förbi och frågade om det var lugnt och fick ett “jag bröt benet” till svar. Dum som man är åkte jag bara vidare i 20 meter eller nåt tills det slog mig vad han sa…

    Hugo! Kan inte du maila över de bilderna du tog på mig? Gärna med lite kvalitet om du har.

    /Peps

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing tack för all hjälp!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.