Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tack västkusten för en otroligt bra helg!

  • Tack västkusten för en otroligt bra helg!

    Publicerad av dude på 19 mars, 2007 vid 14:48

    Apelviken på lördag och Vilshärad på söndag gav en kanonhelg!

    Apelviken var till en början riktigt meckigt före jag fick ordning på utrustningen och hittade bättre förhållanden längre ner i mitten av viken. Skapliga hoppramper var det. Och efter fem svängar i den lite bättre vinkeln än rak on-shore gav den där roliga spasmatiska krampen i vänster överarms yttre muskel som ligger mellan biceps och triceps, vad nu den muskeln heter 🙂

    Vilshärad var till en början lite tunnt för min gummi-fyr-tvåa men helt perfekt för dito fyr-sjuan. Mäktiga vågor var det! Både Gurra o jag blev spolade och tappade grejerna i samma våg. Jag fick dock simma betydligt längre och hann få den där panikkänslan när man försöker ta stora andetag för att man är helt utmattad men hängselen trycker på så man bara kan ta små andetag vilket resulterar i en typ av hyperventilering 🙂 Bäst vart dock att jag satt den andra bakåten i mitt liv och kanske också den fetaste framåten någonsin 🙂 Grymt roligt var det!!! Det ska bli grymt att någon gång testa Vilshärad i bättre vinkel så jag kan rida vågorna utan att behöva ta den där promenade upp för stranden som jag också råkade ut för :blush:

    Kontentan är alltså en grym helg i så låga temperaturer att jag inte ens skulle funderat på att köra några år sedan. Det klarades av tack vare grejer att ha på sig som gör att man faktiskt håller temperaturen!

    Å vilket grymt väder vi hade – sol på lördag och sol hela söndagen också, även fast det var prognos på moln och regn hela dagen. Det är ju inte fel när en sån prognos slår fel!!!

    Tack till Gurra och Erika för gästfriheten och grymma val utav spots! Hoppas vi ses snart igen :cool2:

    manno svarade 17 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • manno

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 15:07

    Ja det var en maxad helg!!! Synd att ni var tvungna att sticka hem, dogge var riktigt fint på em/kvällen men var helt själv ute. Men det var rätt bra uppslutning hela helgen!!

  • gurra1978

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 15:51

    Ja, vi får tacka vädrets makter. Det var verkligen en helg att minnas. Kul att du laddade på friskt i Vilshärad efter lite pepptalk. Varför gjorde inte jag någon fet framåt för? Synd att du inte kunnat stanna en dag till för det var ju rätt bra drag i 3.7 i morse också. Då kanske du kunde satt en tredje bakåt. Vi får hoppas på mer vind snart. Våren har ju börjat bra kan man lätt säga.

  • wind-lover

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 16:12

    Yees! yees! helt klart bra helg med mycket vind även här nere!
    Som sagt har detta året börjat fiin fiint, hoppas på fler sånna här helger.:)

  • majo

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 19:14
    dude;371075 wrote:

    Kontentan är alltså en grym helg i så låga temperaturer att jag inte ens skulle funderat på att köra några år sedan. Det klarades av tack vare grejer att ha på sig som gör att man faktiskt håller temperaturen!

    På tal om att hålla temperaturen, vad har ni på er när ni är ute? För en annan känns det som självmord att ens fundera på att slänga sig i vattnet nu:santa:
    /Martin

  • oaxen

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 20:07

    1 st Monoshorty 0.5 mm
    1 st NP Torris 5+3 mm
    1 par DaKine CVM(våtvantar)
    1 par MM 6 mm torrsko
    1 huva

    Mmm – varmt!

    Lyckades parkera min camber-5.3:a en meter under vattenytan i första gippen = 5 minuters segling och 31 minuters simmande. Lite kyligt bitvis om fingrarna trots att det var kallare än 14/1.

  • manno

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 20:33

    Hår på bröstet (och i handflatorna) behövs också om man ska få nåt vettigt gjort på vattnet 😀

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tack västkusten för en otroligt bra helg!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.