Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tacksam kloka råd hyra utrustning Maui

  • Tacksam kloka råd hyra utrustning Maui

    Publicerad av sea_surf på 28 mars, 2012 vid 05:56

    Åker 20/4 för fem veckors vistelse. Två alternativ där jag har svårt att bestämma vilket jag ska ta.
    1) Hi-Tech, betalar för de dagar jag utnyttjar utrustning. Har ingen försäkring i priset. Om jag ex har prylar 30 dagar så blir det 1195 USD. Fritt att byta mellan olika utrustning.
    2) Maui Windsurfing Company. Pris förbeställt för 36 dagar inklusive försäkring 1280 USD. Fritt att byta utrustning även här.
    Jag åker inte själv, första tre veckorna är min kvinna med (som inte windsurfar). Dottern på tio år är med alla fem veckorna, hon är halvnybörjare, klarar att ta sig fram och tillbaks i 10 m/s ungefär på Haga Park men är inte någon entusiast direkt, solar hellre och shoppar.
    (och jag vet att detta borde ligga på reseforum, la ut en förfrågan för en tid sedan och fick ett svar vilket jag är tacksam för men nu börjar det bli beslutsdags)
    Christer O

    sea_surf svarade 12 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • podde

    Medlem
    28 mars, 2012 vid 06:56

    Då lägger jag in ett tredje alternativ för att göra saken lättare :). Jag hyrde via kanahakai.com (hotsails och starboard) när vi var över i vintras. Betalade 768 USD+tax (utan försäkring) för 38 dagar. Även där får man byta fritt mellan vindsurf/surf/SUP. Tycker dock att uthyrarnas försäkringspriser är saltade (8-10 USD/dag) med tanke på att de inte täcker följande:

    – Loss, this also include loss at sea
    – Theft
    – Vandalism
    – Sailing at Ho’okipa, in high surf adivisory and high surf warning conditions

    Det som blir kvar är väl bara lite småskador vid segling på Kanaha.

  • calle

    Medlem
    28 mars, 2012 vid 08:03

    Hej!
    Jag har hyrt av Hi-Tech dom två gånger jag hyrt grejer på Maui.
    Jag har haft tur och inget har någonsin gått sönder så jag vet inte riktigt hur det fungerar. En kompis (hej Christian) körde på en något så att en fenbox på Quaden gick sönder. Har för mig att han fick betala en rimlig summa.
    En sak att tänka på är att om du alltid vill ha en av deras nyaste brädor, typ årets Quattro quads, så finns det inte så många så när du väl för tag i en så vill du troligen inte ställa in den igen eftersom den då försvinner till nästa gång det blåser.
    Jag har som sagt alltid varit nöjd och fått grejer som jag varit nöjd med (Quattro och Goya Guru).
    / Calle S

  • alexasu

    Medlem
    29 mars, 2012 vid 09:04

    Hyrde av Maui Widnsurfing Company två veckor i höstas. Funkade bra att byta in och så, fanns gott om grejjer och allt var 2011-prylar.

  • tranan

    Medlem
    29 mars, 2012 vid 09:48

    Kan också rekommendera Kanaha Kai. Nybörjare får ju segla före kl. 11.00 och med Kanaha Kai är det lätt att byta från nybörjarkit till mer avancerat vid 11-12 rycket när det också ofta börjar blåsa mer – på samma hyra s a s. Det kanske också funkar med t.ex. Hi-Tech som verkar schyssta men ligger liite längre bort.

  • svenne

    Medlem
    29 mars, 2012 vid 10:07

    +1 på Kanaha Kai. Supertrevliga och extremt nära Kanaha Park.

  • tranan

    Medlem
    29 mars, 2012 vid 14:46

    Jag slänger in ett fjärde alternativ mest för allmän upplysning och för de som söker extra bra utrustning: de inte helt okända Pritchardarna. Man dealar mest med Matt som är en hyvens karl och som kan skaffa fram racingutrustning m.m.

    För de som vill ha en (filmad) privatlektion oavsett nivå kan han också varmt rekommenderas.

  • pelle_o

    Medlem
    29 mars, 2012 vid 18:08

    Har hyrt av HT nu i mars, fick den bräda jag ville hela tiden (Quatro kt) trots att jag lämnade in den emellanåt. Super trevligt bemött hela tiden med tips om dagens spot m.m. Hyr du länge får du säkert rabatt, fick lite trots att jag bara hyrde tolv dar. Inte långt till Kanaha om du kör förbi flygplatsen, ska du längre österut så har du Hana highway utanför dörren.

  • jeppepeppe

    Medlem
    29 mars, 2012 vid 20:08

    Hyrde också av HT, bra service och bra pryttlar. Kör ändå förbi om man ska till Kanaha. Fick lite rabatt där också och fick betala en rimlig penning när jag knäckte en mast på Kanaha.

  • sea_surf

    Medlem
    30 mars, 2012 vid 19:32

    Tack för alla kloka råd!
    Jag har skickat en förfrågan till Kanaha Kai om att boka in för hyra. Lyxproblem onekligen vilket företag man ska hyra av.
    Christer O

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tacksam kloka råd hyra utrustning Maui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.