Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Täckt släpkärra för transport och förvaring?

  • Täckt släpkärra för transport och förvaring?

    Publicerad av canoya på 29 augusti, 2003 vid 10:03

    Är det nån som har erfarenhet av detta sätt att transportera och förvara utrustningen när det börjar bli för mycket för att ha på taket? Ska man få med sig formula, bred nybörjarbräda, “mittemellanfreeride”, vågbräda, 4-5 master, 3-4 bommar och 7-8 segel så känns det inte riktigt bra att häva upp allt på biltaket. Min tanke var att försöka få tag på någon slags täckt släpkärra där allt utom odelbara master skulle gå in. Kärran kunde man då ha lastad och redo i garaget under säsongen. Skåp kanske man kan bygga själv på en vanlig släpkärra.

    Är det nån som har en billig kärra till salu så är jag intresserad!

    anonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 augusti, 2003 vid 14:27

    Tjena.
    Vi for till Danmark med brädor, segel osv osv för fyra pers och packade detta på ett släp som vi täckte med en presenning och jag vet inte hur många snoddar. Det var ett jäkla meck med att få preseningen att ligga platt först, men sedan gick det hur bra som helst.
    Surffaktorn var förvisso låg, men va 17.
    Släpet blev dessutom Farbror Blås andra hem; den förymde undelaten fann vindskydd och kärlek vid stuga 1…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Täckt släpkärra för transport och förvaring?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.