Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tåg+windsurfprylar

  • calle_b

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 19:41

    Den enda erfarenhet jag har av “kommunaltrafik” är god. Åkte tåg, färja, tunnelbana från Gotland till Stockholm. Funkar, men man får många frågor.
    “-är det en kanot du har där?”

    Goodluck, btw, brädan eller hela boardbagen om du så vill, går precis in på tvären på de flesta tåg(tunnelbanor)

    Ha d gott

  • ekern

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 19:50

    Hej!

    Var på GC i sommras och vi bilade över bron på nervägen pga att vi inte vågade chansa. Påvägen hem bestämde vi oss dock för att göra ett test och se hur sur konduktören skulle bli..

    Väl på kastrup köpte vi biljetter och kassören var snäll nog att upplysa oss om att nästa tåg skulle gå om två min. Vi sprang, släpade och pustade innan vi fått ner 4 brädor, 8segel, bommar, master och all övrig packning. Precis när allt var nere på perongen kom tåget och det blev till att släpa och springa igen. Vi lyckades stuva in allt i en gång precis vid toaletten. Svetten forsade.. Vi kom till Malmö utan att någon konduktör synts till, skönt. Väl i Malmö skriker högtalarna ut att endast de bakretågvagnarna fortsätter mot helsingborg och halmstad, fn oxå vi var ju i de främre.. Springa, släpa, svettas igen. Denna gången fick vi inte in allt lika snyggt direkt utan blockade hela gången. Givetvis dyker tre konduktörer upp var på den ena säger “vi kan inte köra vidare med det här pga säkerhetsrisk”. Vi var utmattade efter allt konkande på prylar så jag säger “det är lungt vi fixar det här”.. Någon minut senare tuffade tåget vidare och när det blev biljettkontroll fick vi någon snäsig kommentar men inget mer..

    Vi staplade upp all packning mot en vägg så vi blockade ingen gång eller så.
    Det som är schysst e att det är gratis att ta med vindsurfingutrustning(på egen risk) har du däremot med en cykel åker du på avgift hehe.

    /Erik

  • surfarsmurfen

    Medlem
    15 augusti, 2006 vid 14:42
    Calle_B wrote:
    Den enda erfarenhet jag har av “kommunaltrafik” är god. Åkte tåg, färja, tunnelbana från Gotland till Stockholm. Funkar, men man får många frågor.
    “-är det en kanot du har där?”

    Goodluck, btw, brädan eller hela boardbagen om du så vill, går precis in på tvären på de flesta tåg(tunnelbanor)

    Ha d gott

    finns det inte nån 2 meters regel på SL, fick själv erfara det av nån idiot vid ett tillfälle. Man undrar ju hur de gör om man själv är över 2 m..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tåg+windsurfprylar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.