Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tajta våtdräktsärmar

  • tajta våtdräktsärmar

    Publicerad av joruth på 28 juni, 2004 vid 17:51

    Har en superskön våtdräkt förutom ärmarna som är för trånga, finns det någon som har en bra lösning som inte innebär att köpa ny dräkt eller klippa av ärmarna?

    /jonas

    markram svarade 19 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • feg

    Medlem
    28 juni, 2004 vid 21:32

    Sluta äta, börja springa och framförallt… gå INTE till gymmet.

    /feg

  • edgedaniel

    Medlem
    28 juni, 2004 vid 21:51

    Många dräkter kan man klippa av någon cm ute i kanten på ärmen. Den är lixom konisk där för att justera armstorlek. Gjorde det precis med min NP dräkt och jag blev direkt av med alla krampsyntomer. Kolla upp med tillverkare om det är ok först kanske…. Så du inte sprätter upp hela ärmen och kommer å bankar på mej för mitt tips…

  • twingo

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 06:34

    Klipp upp, klipp upp! Känner till syndromet, verkar som alla våtdräktsärmar är avpassade för spagettiarmar, har nog klippt 4-5 våtdräkter genom åren, sad but true. Alternativet är en custommade våtdräkt (måttbeställd). En kompis fick en sådan gjord i England för ett tiotal år sedan, lustigt nog av precis motsatt anledning, han är så smal att alla våtdräkter hängde som en rock på honom..Vet ej dock av vem, men jag tror det var en gammal “Gul” våtdräkt…
    Karl-Alfred

  • beny

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 07:00

    Min torris (Np 4000) har väldigt vida armar för att förhindra kramp, och eftersom den e torr blir man inte kall av att armarna inte sitter åt. det är mitt tips! fast du ville iofs inte köpa ny dräkt, men endå en varm vinter-dräkt är aldrig fel i svergie

  • markram

    Medlem
    29 juni, 2004 vid 10:43

    Fick ett tips som lindrar:
    Kör ner 1,5liters PET-flaskor i dräktens underarnar när den är torr och ej används.
    Låter kanske lite skumt, men hjälper faktiskt lite.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tajta våtdräktsärmar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.