• henke-larsson

    Medlem
    1 juni, 2005 vid 18:57

    Hej Magnus,

    Jag har en Surf Line Box och är supernöjd med den!
    Boxen är hållbar och smidig. Jag får plats med 5-6 segel, 4 master, 2 bommar, 2 mastförlängare, hjälm, midjesele, våtdräkt… mao allt jag behöver. I och med att boxen är låsbar behöver jag inte hålla på att lasta i och ur hela tiden. Man kan åtminstone ha 2 brädor ovanpå boxen.

    Mina surflastningsproblem är lösta!

    /Henke

  • mawione

    Medlem
    2 juni, 2005 vid 07:21

    Vilken modell har du?
    Jag hade tänkt SLB 400.

    /Magnus

  • mattap

    Medlem
    2 juni, 2005 vid 07:32

    verkar som det finns boxar där man får plats med en bräda i boxen åxå. Har du kollat på dem? Hur mycket annat får plats i boxen om man har brädan där? Tycker hemsidan var lite fattig…fattar inte riktigt vilka olika modeller som finns!

  • henke-larsson

    Medlem
    2 juni, 2005 vid 10:13

    Jag har för mig att det är SLB275, men är lite osäker fnv. Jag valde modell efter att ha mätt upp mina grejor. Längsta masten fick styra lådans längd, största bommen gav lådans bredd och antalet segel gav lådans totala storlek.
    Tänk på att en 490 mast blir ganska lång delad, säkert 260 cm… Måtten är angivna efter största mått, så lådan är alltså inte lika lång på sidorna som i mitten…. Mitt råd är att snarare välja en större modell än man tänkt sig. Att sitta där med en rejält dyr, men för liten takbox gör ingen glad. Seglar du på eller har för avsikt att skaffa formula-grejor, så måste du nog tänka till ordentligt på takboxens storlek!

    /Henrik

  • henke-larsson

    Medlem
    2 juni, 2005 vid 10:17

    Tänk också på att takräcket ovanpå boxen är tillbehör och måste beställas separat om jag inte minns helt fel. Maila dina frågor till företaget, så vet du vad som ingår!

  • mawione

    Medlem
    2 juni, 2005 vid 10:40

    Jag har 430 mast som längst och inga planer på att börja med formula, så jag behöver nog inte den största boxen.
    Ja, jag har haft mailkontakt med dom.
    Ända nackdelen jag ser är att dom ser lite omoderna ut. Inte precis som Thules senaste modeller. Och att dom är lite dyra. Men man får bortse från det. Thule har ju ingen modell där man kan lägga brädorna ovanpå boxen, vilket är ett måste.
    /Magnus

  • brynge

    Medlem
    7 juni, 2005 vid 20:36

    Satt just och funderade på box jag också. Fast jag letade i första hand efter en smal box som får plats brevid en bräda på taket. Fast jag kanske skulle mäta hur brett mitt takräcke är först så jag vet om det överhuvudtaget är möjligt.

  • adde

    Medlem
    8 juni, 2005 vid 05:49

    Jag körde med Thules box som är ca 55 bred och ca 220 invändigt. Den rymmer INTE 430 master, men som mest 6 segel, eller 5 segel och två bommar. Boxen är skålad på ovansidan och jag satte 4 öglor så jag snabbt kunde spänna fast en mastbag ovanpå boxen (som fortfarande går att öppna. Bredvid fanns plats för brädorna!

    /adde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.