Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Takbox som räcker till?

  • mattias-j

    Medlem
    8 mars, 2012 vid 18:29
    Jester;683133 wrote:
    H-vete! Nu blev jag sugen på att skaffa box oxå… Farligt att hänga här… Hade ju varit perfekt att ha en box som rymmer alla rigg-detaljer på taket, och sen bara släpa fram dom brädor som behövs för dagen… Och dom får åka inuti bilen…

    Precis Jesper, ska till La Franqui i början av april med familj. Nu MÅSTE jag ha en takbox… fan!

  • nachoman

    Medlem
    8 mars, 2012 vid 20:05

    Åk inte till Mekonomen och bli lurad bara. Stora plakat om rallis på Thule 700 men väl i butiken säger de att “Nä, den kampanjen har utgått och den boxen finns inte mer”. De erbjuder vänligt en box för dubbla priset.

  • jester

    Medlem
    9 mars, 2012 vid 08:21
    Mattias J;683252 wrote:
    Precis Jesper, ska till La Franqui i början av april med familj. Nu MÅSTE jag ha en takbox… fan!

    Problemet för oss storväxta pojkar är ju att vi måste köpa från tyskarna i början av inlägget. Segel på runt 9 kvadrat och master på 490cm ställer ju till det om man tex vill köpa box från Thule… Annars hade ju Pacific 700 passat perfekt. om den varit 20-30 längre… 🙂

  • mattias-j

    Medlem
    9 mars, 2012 vid 09:06
    Jester;683286 wrote:
    Problemet för oss storväxta pojkar är ju att vi måste köpa från tyskarna i början av inlägget. Segel på runt 9 kvadrat och master på 490cm ställer ju till det om man tex vill köpa box från Thule… Annars hade ju Pacific 700 passat perfekt. om den varit 20-30 längre… 🙂

    Japp, det stannar nog inte förrän prislappen ligger runt 6-7000:- och det svider. Det är ju en AL 360 bom :tongue:

  • gustav1980

    Medlem
    9 mars, 2012 vid 09:50

    Att slippa bära grejerna från förådet för att sedan surra på bilen värderar jag högt. Framförallt de gånger då hela kalaset slutar med en bomkörning.
    Att alltid ha grejerna packade i boxen (jag använder till 90% en och samma bräda) kommer definitivt att ge mig fler dagar på vattnet.

    Någon som är duktig på tyska som kan fixa gruppköpspris med leverans till sverige?
    Jag står i begrepp att antingen köpa gigantiskt takbox eller buss och de senare blir trots allt mycket mycket dyrare…

  • jester

    Medlem
    9 mars, 2012 vid 10:00

    Och nackdelen med dom längre boxarna är ju att det kan vara svårt att öppna bakluckan på moderna bilar…

  • rrdrider

    Medlem
    9 mars, 2012 vid 12:16
    hanlar;683118 wrote:
    Box är grymt. Jag köpte ett riktigt monster av en kille på steffo. 320 lång, den sväljer det mesta kan man säga. Kör även med dräkter och tillbehör i den så man slipper ha blöta grejjer inne i bussen. Jag kan ha 3 brädor på varje sida om boxen. Inget behöver prioriteras bort.

    Där är den ju! Mickes gamla box som jag brukade bo i när den satt på hans VW buss 🙂 … sjukt stor.

  • hanlar

    Medlem
    9 mars, 2012 vid 13:42

    Ja den är het klart svårslagen som surfbox. Det som man skulle önska är möjligen att den kunde vara 5-10 cm högre, den kan vara lite svår att stänga när man har pulat i rubbet.

  • drakglenn

    Medlem
    9 mars, 2012 vid 21:24

    Det magiska ordet på google är Surftakbox….:tongue:

  • gustav1980

    Medlem
    30 mars, 2012 vid 22:34

    Efter googlande och funderande klippte jag till slut till på en av tyskboxarna. Måtten är 265 90 45 och två brädor går in (120 och 100 liter) alt en bräda i boxen + segel master och bommar.
    Känns som en rekorderlig pryl men öppna bakluckan fullt ut är nog gjort för sista gången. Nästan så att en sedan baklucka hade varit att föredra.

    Bära grejer ut och in i förrådet är förhoppningsvis ett minne blott iaf 🙂

  • vigla

    Medlem
    2 april, 2012 vid 15:02

    Vad blev prislappen inkl transport ?

    Hur levereras den. Jag är oxå intresserad av de tyska monstren.

  • gustav1980

    Medlem
    3 april, 2012 vid 05:47

    Strax under 100 euro i frakt, boxen kom väl embalerad i lastbil hem till min dörr.
    Hör av dig om du har fler frågor

  • wille-plana

    Medlem
    3 april, 2012 vid 10:07

    Vilken box blev det?
    Var beställde du? Ryms brädorna?
    Är du nöjd?
    oxå intresserad av de tyska monstren
    /wille

  • gustav1980

    Medlem
    3 april, 2012 vid 20:24

    Surfbox.de. Big malibu 265 90 45

    Jag har 120 liters freeride i boxen tillsammans med 3 segel, två bommar och mastbag med 3 master (490 längst). Sedan är det dock knökfullt på höjden men skor och kanske en shorty går att få in.

    96 liters brädan får åka ute på ” box räckena” de dagar den ska användas. Knappt 850 euro med frakt och svart färg till Norrland!

    Jag är nöjd men kör du Golf eller liknande kommer det se lite lustigt ut med 265 box 🙂

  • joth

    Medlem
    3 april, 2012 vid 20:55

    Jag som kör Toyota Yaris… Nä får nog börja använda Saaben istället om man skall ha en sådan fet box.

    Hade suttit fint med en box som rymmer 2 brädor, 3 segel och bom samt master… Men det kanske går med lite trixande. Ha brädorna i boxen utan bag. Klä delar av insidan med något vadderande.

    Dock så får man väl ta ut prylarna om dom är våta. De brädor jag har mår inte bra av att bli i en våt boardbag nån längre tid. Kanske en vinchanordning i carporten borde fixas samt några bockar så man kan fixa med boxen enkelt. Sedan bara att skicka upp den i taket när man är färdig.

    Tål att fundera på…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Takbox som räcker till?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.