Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Takbox som räcker till?

  • vigla

    Medlem
    4 april, 2012 vid 18:21
    Gustav1980;684804 wrote:
    Efter googlande och funderande klippte jag till slut till på en av tyskboxarna. Måtten är 265 90 45 och två brädor går in (120 och 100 liter) alt en bräda i boxen + segel master och bommar.
    Känns som en rekorderlig pryl men öppna bakluckan fullt ut är nog gjort för sista gången. Nästan så att en sedan baklucka hade varit att föredra.

    Bära grejer ut och in i förrådet är förhoppningsvis ett minne blott iaf 🙂

    Jäklar, va skönt, nu har jag oxå slagit till på likadan box och kan nu efter flera års tvekan se fram emot en säsong utan att behöva hiva upp och ner tunga paket på taket med brädor och riggar och inte minst slippa alla manövrar med spännband.

    Takbox-maffian breder ut sig trots risken att stämplas som helylle-surfer. Det ser ändå inte lika coolt ut med berg av bagar och brädor på taket, när man ändå inte kör på palm-kantade vägar till surfet utan istället genom granskogen här hemma.

  • gustav1980

    Medlem
    5 april, 2012 vid 06:24

    Ja, och som jag missionerar för de här boxarna är det snart läge att begära provision av tyskarna 🙂

  • wille-plana

    Medlem
    8 april, 2012 vid 11:23

    Har fastnat för samma box som dig men min bil (scenic) har fasta punkter för takräck
    endast 72 cm mellan, På min skidbox får jag ha på “hålen” längst in hur smalt kan man ha på din box?
    har försökt hitta info på deras hemsida men min tyska är inte så bra.

    /Wille

  • doc

    Medlem
    8 april, 2012 vid 17:27

    Nån av gubbsen i Läjet har ju en kortare box men har skurit ut ur lock och underdel så brädan sticker ut bakåt. Ganska smart…

  • gustav1980

    Medlem
    9 april, 2012 vid 14:11
    Wille Plana;685493 wrote:
    Har fastnat för samma box som dig men min bil (scenic) har fasta punkter för takräck
    endast 72 cm mellan, På min skidbox får jag ha på “hålen” längst in hur smalt kan man ha på din box?
    har försökt hitta info på deras hemsida men min tyska är inte så bra.

    /Wille

    Tolkar detta som att din bil saknar rails? 72 cm funkar men med fasta fästpunkter försämras möjligheten att skjuta boxen framåt och därmed möjligheten att öppna bakluckan!

  • mr-jibe

    Medlem
    9 april, 2012 vid 16:05

    Packline är för korta, provade våran nyinköpta sådan box, 7,5kvm segel får plats, även bom, men masten med dess två dela á ca 245cm gick inte in. Allt beror ju på vilken storlek på riggateraljer du/ni har. Tror vågriggar skulle gå i 🙂

  • wille-plana

    Medlem
    9 april, 2012 vid 16:08

    Kanon att du kunde kolla hade varit surt att beställa en box som sedan inte gick att montera.
    På min bil är det färdiga skruvhål som man skruvar fast takräcket i (Renault Scenic 2005).
    Du får försöka få provision nu när du dragit igång boxköpen + ger tekniskt info!!!!

    TACK
    /Wille

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Takbox som räcker till?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.