Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing take a kitesurf lesson

  • take a kitesurf lesson

    Publicerad av tomw på 19 maj, 2013 vid 06:53

    träffade på en 14årig grabb och sina föräldrar på Ljunghusen igår em. grabben skulle ut med en begagnade Kite. frågade om han kört innan och fick svar att det var första gången. Pappan skulle hjälpa mig launcha och visste inte vad man skulle göra. blev lite orolig, men vinden var typ 4ms.

    efter 45min timme ökade vinden till 9-10 ms och var turbulent, jag kom in och grabben har kraschat kiten på stranden. jag börjar hjälpa till och kiten är inte pumpad ens till hälften. då frågar om dem haft lektion och få svart från pappa att grabben övat stunt kite på land.. påpekar att dem bör tar lektion och att detta är farlig- dödlig farlig.
    efter misslyckat försök att pumpa kiten med trasig pump, och misstänkt läcka på kite som var väldig sliten, kollar jag att dem riggad rätt. testar grabben om han vet hur man håller baren och han vet inte skillnad på höger vänster på baren….
    nu blir jag förbannade inombords på pappan. här har vi en clean cut 14 årig kille som vill lära sig kita och föräldrar som assisterar detta vansinne.
    hela familjen verkade trevlig och dem var mest aningslösa, dem har bestämt att pack ner och går hem. jag sa till dem att ringa Kite Life eller annat kite skola upp i Lomma och går en kurs.

    hoppas att dem gör det. vill gärna se grabben på vattnet.

    lidde svarade 10 år, 12 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • lidde

    Medlem
    19 maj, 2013 vid 15:14

    Hej Tom! Bra att du tar initiativ till att öka säkerheten för alla på beachen! //Peter

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing take a kitesurf lesson

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.