Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter takoon reflex test av iksurfmag

  • nolcap

    Medlem
    20 augusti, 2012 vid 07:01

    Kan bara instämma med testet. Takoon Reflex är klart Bästa kite (allround) jag tetat hittills, jämfört med Rebel, Switchblade, Catalyst, Ovando, Rippehr, Bandit, Envy, Nrg, Hifi, Waroo, å några till …
    /CC

  • skanepaul

    Medlem
    20 augusti, 2012 vid 10:56

    Ja dessa recensioner, har nog aldrig läst en negativ från en kitetidning! 🙂 Så heller inte i detta test.

    Takoonen ser riktigt schysst ut!

  • mokrypes

    Medlem
    20 augusti, 2012 vid 12:01

    Måste hålla med SkånePaul. Alla kites är fantastiska, enligt de flesta kitemags. Det är nog bara i thekiteboarder.com som jag läst något negativt.

    Betyder naturligtvis inte att Takoon Reflex är en dålig kite.

  • surfbasse

    Medlem
    20 augusti, 2012 vid 12:24
  • mokrypes

    Medlem
    9 september, 2012 vid 14:41
    Nolcap;695930 wrote:
    Kan bara instämma med testet. Takoon Reflex är klart Bästa kite (allround) jag tetat hittills, jämfört med Rebel, Switchblade, Catalyst, Ovando, Rippehr, Bandit, Envy, Nrg, Hifi, Waroo, å några till …
    /CC

    Hur är Reflex jämfört med Bandit?

  • nolcap

    Medlem
    9 september, 2012 vid 23:42

    Jag testade bandit 5 på Kap Verde i våras både 9’an och 11’an. Både Reflex och Bandit är snabba och stabila kites. Jag föredrar Takoon framför F-one eftersom kvalitén är klart bättre. På en helt ny bom så hade gummit lossat på flera ställen, sen har dom satt dit en järnmojäng med tre ringar som frontlinorna löper igenom en bit upp från bommen. Den är lite kantig så styrlinorna vill gärna fastna där när man ska launcha. Takoon har också en sån järnmojäng, men den är rund och har aldrig krånglat för mig.

    Kan även rekommendera Furian.
    /CC

  • pepa

    Medlem
    10 september, 2012 vid 06:41

    Ser fin ut kajten! Provar gärna när vi drar ner till Rågge nån gång.

    Tittade igenom tidningen lite och hittade den här “nose graben” http://www.iksurfmag.com/issue33/?page=83 Såg en “indy” som egentligen var en mute också, önskar att de som når ut till folket ville plugga på lite innan de publicerar.

  • mokrypes

    Medlem
    11 september, 2012 vid 13:35
    Nolcap;697954 wrote:
    Jag testade bandit 5 på Kap Verde i våras både 9’an och 11’an. Både Reflex och Bandit är snabba och stabila kites. Jag föredrar Takoon framför F-one eftersom kvalitén är klart bättre. På en helt ny bom så hade gummit lossat på flera ställen, sen har dom satt dit en järnmojäng med tre ringar som frontlinorna löper igenom en bit upp från bommen. Den är lite kantig så styrlinorna vill gärna fastna där när man ska launcha. Takoon har också en sån järnmojäng, men den är rund och har aldrig krånglat för mig.

    Kan även rekommendera Furian.
    /CC

    F.one har en ny bom för 2013, så vi får hoppas att den är bättre kvalitetsmässigt. Jag har en Bandit IV 14m2 och har aldrig haft problem med varken järnmojängen eller bomen själv. Lite mer om nya bommen här: http://www.thekiteboarder.com/2012/09/2013-f-one-bandit-6-kiteboarding-kite-at-the-2012-surf-expo/

    Edit: Sugen på att testa Reflex jag med, men inte så bra distributionskanaler där jag bor…

  • t_h_s

    Medlem
    11 september, 2012 vid 16:28

    Anders på nolimitsports.se som tar in Takoon tar ju även hem Blade som ser grymma ut 2013. Både Trigger o Fat Lady är helt omarbetade. Ligger lite info om dem på hemsidan. Han skulle lägga första ordern i morgon onsdag tror jag. Är ni intresserade och snabba så hör om han ger rabatt på förorder.

  • nolcap

    Medlem
    12 september, 2012 vid 14:42
    mokrypes;698121 wrote:
    F.one har en ny bom för 2013, så vi får hoppas att den är bättre kvalitetsmässigt. Jag har en Bandit IV 14m2 och har aldrig haft problem med varken järnmojängen eller bomen själv. Lite mer om nya bommen här: http://www.thekiteboarder.com/2012/09/2013-f-one-bandit-6-kiteboarding-kite-at-the-2012-surf-expo/

    Edit: Sugen på att testa Reflex jag med, men inte så bra distributionskanaler där jag bor…

    Kolla med Anders på Nolimitsports om det finns teamriders där du bor om du vill testa.
    /CC

  • mokrypes

    Medlem
    3 oktober, 2012 vid 18:18

    Jo, men jag bor utomlands…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter takoon reflex test av iksurfmag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.