Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Takräcke till Skoda?

  • Takräcke till Skoda?

    Publicerad av jomensaatt på 1 mars, 2007 vid 22:00

    Hallå, jag har nyligen köpt en liten Skoda Felicia, men det jävliga med den är att dne inte har dropplist att fästa takräcket i så man måste ha ett takräcke som man fäster runt takkanten. Så till frågan:

    Var hittar man billiga takräcken?

    Jag har hittat ett på Mekonomen för 700:- men tycker att det är dyrt….hade de kunnat gjort bilen med dropplist hade det bara gått på 179:- på Biltema… ½#%¤”

    faster svarade 17 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • surfslusken

    Medlem
    1 mars, 2007 vid 22:15

    Du ska inte va lessen för att inte Biltema har nåt. Dom kanske har en hel del prisvärda prylar där men deras takräcken är inget du spar pengar på. Du har tur om den håller en säsong utan o rosta bort. O så får du lägga mkt värdefull surf tid varje gång du ska mecka på o av räcket, dom e krångliga som fan. Näe, ska du ha räcke så finns faktiskt bara ett märke, Thule!

  • jomensaatt

    Medlem
    1 mars, 2007 vid 23:12

    Mjo, det ser ju fint ut, men det kostar 900:- Apdyrt.
    Ett annat jag hittade på Mekonomen (Jetpack tror jag det hette) låg på 700:- Går det inte att hitta något billigare?

  • basse

    Medlem
    2 mars, 2007 vid 08:06

    Jag betalat gärna ett par hundra mer för riktiga räcken, Thule el likn, än att grejjerna flaxar av när du ligger i 100 knyck till surfet… för du vet ju att det snart vrider och droppar!
    Se det som en försäkring och köp bra takräcken.

  • dr-masse

    Medlem
    2 mars, 2007 vid 13:15

    Köp Thule. Helt seriöst.

  • surfen

    Medlem
    2 mars, 2007 vid 15:14

    Håller med alla andra, köp ett riktigt takräcke så att inte skiten fladdrar av. Har riktiga räcken till min bil, men åkte på att köpa ett extra par förra året för mina låg hemma i garaget. Vad gör man jo man sticker till BILTEMA och köper ett nytt för lite pengar, sen stod man på parkeringen och svor någe nog, svårt att få ihop, bökiga att sätta på bilen och gängpaj i var och varannan mutter, muttrar och skruvar till förbannelse. Tog säkert 2 timmar att plocka ihop och sätta upp, och när det väl är på plats så kan man inte skruva fast räcket helt, utan det går att rucka loss det. SKIT PRYLAR…

    Köp riktiga prylar, så har du prylarna med dig när du kommer fram…

  • jomensaatt

    Medlem
    2 mars, 2007 vid 17:43

    Okej då får jag lyssna på massan och ta mig i kragen och lätta på min allt för tunna studentplånbok.

    Men som alternativ till Thule, har någon använt eller hört om Jetrak som säljs på Mekonomen? (Artickelnummer 40-5009)

  • canoya

    Medlem
    2 mars, 2007 vid 21:50

    Jag har ett Thule som är till salu, jag har fotkit till Renault Clio och till Audi 80 till det, ett nytt fotkit kostar ca 200 kr på Mekonomen om jag minns rätt.

    Det blir ditt för 500 kr.

    Se

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=11876&sort=1&cat=14&page=1

    Finns i Jönköping.

    /Håkan

  • surfslusken

    Medlem
    2 mars, 2007 vid 22:45

    Köp dyrt o gråt en gång! O den gäller inte bara vid köp av takräcken!

  • jat

    Medlem
    3 mars, 2007 vid 23:06

    @JoMenSåAtt 367763 wrote:

    Okej då får jag lyssna på massan och ta mig i kragen och lätta på min allt för tunna studentplånbok.

    Men som alternativ till Thule, har någon använt eller hört om Jetrak som säljs på Mekonomen? (Artickelnummer 40-5009)

    Men du…. sök på “thule”+ skoda på blocket vet ja.
    Borde finnas någon som vill sälja.

  • faster

    Medlem
    4 mars, 2007 vid 17:36

    Sneekersalternativet är att du skippar takräcket och lägger brädorna på taket direkt och trär spännbanden genom kupen.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Takräcke till Skoda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.